Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Wirtualne przymierzalnie wkraczają na rynek



dlahandlu.pl - 6 maja 2019 18:05


WearFits wprowadza na rynek rozwiązanie w postaci wirtualnej przymierzalni. Dzięki animacji 3D każdy może dobrać rozmiar ubrania, zobaczyć jego krój, materiał, oraz jak dany produkt prezentuje się w ruchu. Trwa pilotażowe wdrażanie rozwiązania.

WearFits korzysta z technologii fotorealistycznej prezentacji i animacji odzieży, na dowolnym typie sylwetki i umożliwia przymierzanie i dopasowywanie cyfrowych modeli ubrań on-line oraz w Augmented Reality.
Klient wprowadza w sklepie internetowym lub aplikacji mobilnej (jednorazowo) kluczowe informacje na temat swojej sylwetki: wzrost, szerokość ramion, talii i bioder.
Na podstawie tych danych generowany jest dokładny, cyfrowy model 3D człowieka. Następnie, podczas przeglądania asortymentu sklepu, dla każdego produktu w czasie rzeczywistym generowany jest krótka animacja o wysokiej jakości, prezentująca dane ubranie na postaci odzwierciedlającej sylwetkę kupującego.

Część prac badawczych została sfinansowana ze środków UE przyznanych przez Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości o wartości ponad 2 mln złotych.

W 2017 roku na 43%, (9,4 mln) polskich e-konsumentów kupujących produkt z kategorii odzież lub obuwie, 12% (2,5 mln) zwróciło go z powrotem do sklepu internetowego. Badania pokazują, że aż 75% przypadków nie pasuje rozmiar produktu, a w prawie 50% przypadków jego użytkowanie jest niewygodne. Co piąty konsument natomiast inaczej wyobrażał sobie zamówiony artykuł.

Pomysłodawcami projektu są: Katarzyna Burda - od 7 lat pracuje w obszarze social media i mody. Od początku zajmuje się projektem WearFits. Łukasz Rzepecki - przez 10 lat prowadził własny software house, współtwórca startupu Autenti, oraz Krzysztof Hrycak - od ponad 10 lat prowadzi studio grafiki, animacji i efektów specjalnych Nolabel, a także współzałożyciel New Amsterdam, która projektuje ekspozycje multimedialne dla muzeów i centrów nauki z zastosowaniem technologii AR/VR/3D mapping itp. Szefem rozwoju produktu jest Tomasz Runowicz – ostatnie dwie dekady spędził dzieląc swój czas pomiędzy pracą w produkcji i postprodukcji filmowej, jako operator obrazu oraz supervisor VFX.