Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

PwC na EEC 2019: Podczas zakupów młodzi konsumenci oczekują inspiracji i wygody



portalspozywczy.pl - 20 maja 2019 18:10


Wnikliwa analiza połączona z segmentacją grup docelowych, inspirowanie konsumentów oraz prostota obsługi – to główne kierunki rozwoju ofert dla konsumentów – mówił Maciej Kroenke, dyrektor w zespole strategii PwC podczas debaty „The future of the market. Nowy konsument”, która odbyła się 14 maja 2019 roku w ramach European Start-up Days, które było częścią Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Maciej Kroenke, dyrektor w zespole strategii PwC wskazał, że główną różnicą między nowym konsumentem, a tym, który był do tej pory jest to, że ten, który był do tej pory, ma doświadczenie, a nowy - doświadcza. 

- Podstawowa różnica polega na perspektywie czasowej – jeżeli patrzymy nawet na pokolenie dzisiejszych 30-latków, to są to ludzie, którzy doświadczyli w jakimś stopniu niedoboru. To mógł być niedobór oferty produktowej, niedobór czasu, bo było się w pracy, niedobór pieniędzy, bo kredyt. A nowy konsument, wchodzący teraz na rynek, nie doświadcza tego w takim stopniu, żyje z inną perspektywą – nie czeka i nie jest pogodzony z tym, że może mu być trochę niewygodnie, ale potem będzie dobrze. Nowy konsument chce mieć produkty i usługi na teraz: ma być dobrze, ma być wygodnie, a on ma być doceniany – tłumaczył ekspert. 

Dodał, że rynek też się zmienił  i obecnie oferuje klientom wygodę i szybkość. - Główne oczekiwanie młodych konsumentów to „zainspiruj mnie; udowodnij mi, że masz dla mnie coś ciekawego”. I to jest jeden z ważnych kierunków, w którym najczęściej firmy obecnie podążają budując swoje produkty i usługi - mówił.

Tłumaczył, że zmieniły się również kanały dotarcia i obecnie dominuje kanał mobilny. - Reklama drukowana powoli odchodzi do lamusa, a zwykłej reklamy w urządzeniach mobilnych też jest znacznie mniej i ma znacznie niższą skuteczność - wyjaśniał. 

- Coraz bardziej odchodzimy też od starych sprawdzonych liniowych modeli telewizyjnych – czyli, że są programy, a między nimi wyświetla się reklamy. Obecnie użytkownicy niekoniecznie muszę trafiać na reklamy, więc kompletnie zmienia się kanał dotarcia i przekazu. I to jest to, co firmy muszą przemyśleć, ponieważ najmłodszy konsument nie korzysta ze standardowych źródeł przekazu – podkreślał Maciej Kroenke. 

Dodał, że konsumenci w wieku dwudziestu kilku lat i osoby 30 plus negatywnie reagują na product placement, natomiast młodsi klienci uważają, że taka reklama jest w porządku i rozumieją to, że firmy ją wyświetlają. 

Podkreślił, że bardzo ważne są obecnie user experience i custom experience. – Zaczęło się od usług bankowych, ale teraz młodzi klienci oczekują, żeby również sklepy były wygodne, bo jeśli nie, to do nich nie przyjdą – tłumaczył ekspert. 

Więcej na portalspozywczy.pl