Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Amerykanie pokochali niemieckie dyskonty



Rzeczpospolita - 21 maja 2019 09:51


Sieci dyskontowe stają się coraz poważniejszym graczem w USA, a lokalni gracze zupełnie nie wiedzą, jak sobie z takim konkurentem poradzić - pisze Rzeczpospolita.

Jak podaje dzienni, Amerykanie coraz chętniej robią zakupy w niemieckich sieciach dyskontowych.

- Aldi działa w tym kraju już od lat 70., rósł pozwoli w cieniu potęg w rodzaju Walmart i nagle okazało się, że jest już liczącym się graczem w handlu FMCG. Niemiecka sieć ma w Stanach Zjednoczonych już niemal 1,9 tys. sklepów i góra w ciągu roku, dwóch zostanie trzecim pod względem liczby placówek graczem na rynku - wylicza Rzeczpospolita.

- Analitycy ze zdumieniem obserwują ogromny sukces rynkowy firmy, która w przeciwieństwie do wszystkich konkurentów pobiera choćby opłaty za wszelkie torby foliowe czy opakowania, a kasjerzy wręcz poganiają klientów, aby kończyli pakowanie dalej i nie blokowali kas. Nawet zwyczaj pobierania kaucji za wózek, choć to tylko 25 centów, jest w USA czymś zupełnie niespotykanym - informuje dziennik.

Czytaj więcej: Rzeczpospolita