Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Spada sprzedaż Redanu



dlahandlu.pl - 10 czerwca 2019 09:38


Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę Redan w maju 2019 r. wyniosła ok. 38 mln i była 26 proc. niższa w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedzającego. W ujęciu narastającym sprzedaż Grupy Kapitałowej Redan wyniosła ok. 195 mln zł i była niższa o ok. 12 proc. w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec maja 2019 wyniosła 129,3 tys. mkw., co oznacza spadek o ok. 9 proc. w odniesieniu do maja 2018.

Na rynku modowym sprzedaż towarów w maju 2019 r. wyniosła ok. 17 mln zł i była niższa o ok. 14 proc. porównując do maja poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 88 mln zł i była ok. 2 proc. wyższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w maju 2019 wyniosły 2,7 mln zł co oznacza wzrost o 1 proc. w stosunku do maja 2018 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 15 mln zł i była 12proc. wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.

W maju utrzymywał się efekt wewnętrznej konkurencji oferty wyprzedażowej z nową kolekcją, która wpływała na obniżenie cen i marż tej ostatniej. W porównaniu r/r niższa była sprzedaż oferty typowo letniej, na wysokiej marży – w 2018 r. warunki pogodowe istotnie stymulowały jej zakupy przez klientów. Bardzo dobra (lepsza od planów) sprzedaż stałej oferty w poprzednich miesiącach spowodowała zmniejszenie jej zapasu, gdyż nie było możliwości szybciej go uzupełnić.

Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec maja 2019 wyniosła 37,7 tys. mkw., tj. była o 4 proc. wyższa niż w tym samym momencie 2018 r.

W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w maju 2019 r. wyniósł ok. 21 mln zł, co oznacza spadek o 33% w porównaniu do maja roku poprzedniego. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła ok. 107 mln zł i była niższa o ok. 22 proc. w porównaniu do sprzedaży w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Więcej o wynikach TXM TUTAJ