Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Badanie: 80 proc. Polaków zapłaciłoby więcej za sprzęt elektroniczny, gdyby wiedzieli, że będzie służył im dłużej



dlahandlu.pl - 2 lipca 2019 10:34


W czerwcu, na zlecenie RTV EURO AGD, agencja Smartscope przeprowadziła badanie dotyczące postaw Polaków wobec kwestii ekologicznych. Aż 92 proc. respondentów zadeklarowało, że dbanie o ekologię jest dla nich ważnym tematem. 89 proc. osób martwi się o stan środowiska naturalnego i podobnej troski oczekuje także od producentów i sieci handlowych działających w segmencie elektroniki użytkowej.

Zgodnie z obowiązującą od 2016 roku ustawą o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym klienci mogą pozbywać się sprzętu tylko w wyznaczonych punktach, obowiązek odbioru takiego sprzętu spoczywa również na dystrybutorach i sklepach z elektroniką o powierzchni co najmniej 400 mkw. Aż 59% badanych deklaruje, że oddaje zużyty sprzęt elektroniczny do autoryzowanych placówek.

– Co roku rośnie liczba elektroodpadów odbieranych przez nas od klientów. Tylko w 2018 r. było to aż 10 tys. ton. Klienci nie tylko przynoszą sprzęt do naszych placówek stacjonarnych, ale korzystają z opcji odbioru sprzętu z domu. Oferujemy rozwiązanie obejmujące dostawę, montaż i odbiór zużytego sprzętu z domu klienta podczas jednej wizyty – mówi Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu i marketingu w RTV EURO AGD. 

Mimo iż funkcjonuje wiele punktów odbioru elektroodpadów aż 7% proc. badanych wciąż wyrzuca zużyty sprzęt do śmietników, a kolejne 3% nie wie, co ma z nim zrobić, więc magazynuje go w domu. Aż 88% respondentów uważa, że producenci i sprzedawcy sprzętu elektronicznego, RTV i AGD powinni szczególnie dbać o środowisko.

– Ze względu na skalę naszego działania jednym z istotnych jest zarządzanie produktami niepełnowartościowymi – dodaje Grzegorz Wachowicz. – Przy czym w naszej branży klasyfikowane do tej kategorii są np. produkty, które są fabrycznie nowe, a mają uszkodzone opakowanie. Uruchomienie sprzedaży outletowej jest jednym ze sposobów na to, aby znalazły nabywców.

Według badania RTV EURO AGD aż 80% respondentów zapłaciłoby więcej za sprzęt elektroniczny, gdyby wiedzieli, że dzięki temu będzie służył im dłużej i mniej szkodził środowisku.

Badanie postaw związanych z ekologią zostało zrealizowane przez agencję badawczą Smartscope w maju 2019 r. na panelu internetowym na próbie 560 osób.

RTV EURO AGD jest ogólnopolską siecią detaliczną, oferującą nowoczesny sprzęt elektroniczny oraz artykuły gospodarstwa domowego. RTV EURO AGD dysponuje siecią 282 sklepów stacjonarnych w 179 miastach Polski i sklepem internetowym euro.com.pl, oferuje także możliwość zakupów przez telefon.