Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Danone: Produkty pochodzenia roślinnego jedną z najszybciej rozwijających się kategorii



portalspozywczy.pl - 12 sierpnia 2019 14:47


- W Danone rozwijamy zarówno ofertę produktów mlecznych, jak i kategorię produktów pochodzenia roślinnego, której potencjał do dalszego wzrostu dostrzegamy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Rafał Wróblewski, dyrektor ds. rozwoju klientów w Danone.

- Obserwujemy rosnące zainteresowanie produktami pochodzenia roślinnego, jednak o konkurowaniu tych dwóch kategorii – produktów mlecznych oraz roślinnych zamienników nabiału - nie można mówić. Produkty pochodzenia roślinnego stanowią przede wszystkim alternatywę dla konsumentów ze specjalnymi potrzebami żywieniowymi, np. osób z alergią na białka mleka. Są również wartościowym urozmaiceniem diety osób, które na co dzień sięgają po produkty mleczne. Aż 80% osób spożywających produkty pochodzenia roślinnego deklaruje, że spożywa produkty z obu kategorii, jednocześnie odsetek konsumentów kupujących produkty pochodzenia roślinnego stale rośnie. Dlatego w Danone rozwijamy zarówno ofertę produktów mlecznych, jak i kategorię produktów pochodzenia roślinnego, której potencjał do dalszego wzrostu dostrzegamy - podkreśla Rafał Wróblewski.

Jego zdaniem, produkty pochodzenia roślinnego są atrakcyjnym urozmaiceniem diety dla coraz większej grupy osób - włączanie ich do swojej diety jest silnym, rosnącym trendem w skali świata.

- Spodziewamy się rozwoju tej kategorii produktów. W Polsce produkty te są obecne w 13,4% gospodarstw domowych, podczas kiedy na przykład w Belgii w ponad 35%. Pokazuje to potencjał dla kategorii na krajowym rynku. Produkty pochodzenia roślinnego są zresztą jedną z najszybciej rozwijających się kategorii spożywczych, a w skali roku ich sprzedaż wzrosła o 33%. Potencjał do dalszego rozwoju jest duży, ponieważ konsumenci sięgają po produkty pochodzenia roślinnego z różnych względów – zarówno z uwagi na specjalne potrzeby żywieniowe, jak również dla urozmaicenia codziennej diety. Ta grupa produktów silnie wpisuje się zresztą w dominujący aktualnie trend konsumencki, czyli zdrowy styl życia. W wielu krajach konsumenci chętnie sięgają po produkty oznaczone jako „vege” czy „pochodzenia roślinnego”, ponieważ kojarzą je z wartościowym uzupełnieniem diety, w której na co dzień znajdują się również produkty mleczne - komentuje dyrektor ds. rozwoju klientów w Danone.

Dodaje, że choć sprzedaż produktów pochodzenia roślinnego jest skoncentrowana głównie w dużych sieciach handlowych, to równie ważnym kanałem sprzedaży jest segment HoReCa. - Napoje roślinne – takie, jak napoje sojowe, ryżowe, owsiane czy kokosowe dostępne w ofercie Alpro – stanowią alternatywę dla mleka i są doceniane zarówno przez baristów, jak i klientów kawiarni - mówi.

Całość na portalspozywczy.pl