Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Sieć Top Secret w sierpniu wyprzedawała zapasy



dlahandlu.pl - 5 września 2019 08:44


Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę Redan w sierpniu 2019 r. wyniosła ok. 37 mln i była 23 proc. niższa w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedzającego. W ujęciu narastającym sprzedaż Grupy Kapitałowej Redan wyniosła ok. 315 mln zł i była niższa o ok. 15 proc. w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec sierpnia 2019 wyniosła 108,7 tys. mkw., co oznacza spadek o ok. 23% w odniesieniu do sierpnia 2018.

Na rynku modowym sprzedaż towarów w sierpniu 2019 r. wyniosła ok. 18 mln zł i była niższa o ok. 12% porównując do sierpnia poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 150 mln zł i była ok. 1% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w sierpniu 2019 wyniosły 2,5 mln zł co oznacza spadek o 10% w stosunku do sierpnia 2018 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 22 mln zł i była 2% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.

W sierpniu br. w zapasie w sklepach w Polsce o połowę większy udział stanowiły towary z wiosny/lata oraz poprzednich sezonów w porównaniu do roku bieżącego. Jest to konsekwencja działań mających na celu wyprzedanie w br. nadmiernego zapasu pozostałego z roku 2018. Taka struktura zapasu spowodowała niższą sprzedaż towarów wakacyjnych i jesiennych, która nie została w pełni skompensowana wzrostem sprzedaży towarów z wiosny/lata oraz poprzednich sezonów. Ponadto w rezultacie wypracowana marża była w br. niższa niż w roku poprzednim.

- Sprzedaż segmentu modowego w minionym miesiącu oceniamy umiarkowanie pozytywnie. Spadek obrotów związany był z planowanym mniejszym zakupem towarów. Naszym celem było natomiast wyprzedanie nadmiernego zapasu pozostałego z 2018 roku. Taka struktura zapasu spowodowała niższą sprzedaż towarów wakacyjnych i jesiennych, która nie została w pełni skompensowana wzrostem sprzedaży towarów z wiosny/lata oraz poprzednich sezonów. W rezultacie wypracowana marża była w br. niższa niż w roku poprzednim - podkreślił Bogusz Kruszyński, prezes zarządu Redan.

Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec sierpnia 2019 wyniosła 36,3 tys. mkw., tj. była o 1% niższa niż w tym samym momencie 2018 r.

W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w sierpniu 2019 r. wyniósł ok. 19 mln zł, co oznacza spadek o 31% w porównaniu do sierpnia roku poprzedniego. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła ok. 166 mln zł i była niższa o ok. 25% w porównaniu do sprzedaży w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Więcej o wynikach TXM piszemy TUTAJ