Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Zakupy poprzez ekran lodówki - Frisco.pl chce wyznaczać trendy



dlahandlu.pl - 16 września 2019 11:29


Asystent głosowy i możliwość zrobienia zakupów bezpośrednio z ekranu lodówki - to plany Frisco.pl na najbliższy okres. Sieć liczy, że już niedługo osiągnie rentowność, choć nie będzie to 2020 rok.

Jacek Palec, nowy prezes spółki zdradził, że baza aktywnych klientów e-sklepu jest porównywalna z 7 tradycyjnymi hipermarketami.

- Mamy największy koszyk w całej branży FMCG. Jego średnia wartość wynosi 285 zł. z czego 40 proc. wartości koszyka to produkty świeże. To bardzo dobry wynik, jak na e-sklep. Dobra jakość sprawia, że Polacy nie boją się kupować warzyw i owoców przez internet - mówi Grzegorz Bielecki, wiceprezes Frisco.pl.

Frisco.pl ma bazę ponad 65 tys. aktywnych użytkowników. Miesięcznie obsługuje 35-40 tys. zamówień. Udział sprzedaży mobilnej wynosi 30 proc. Sklep oferuje ok. 13 tys. produktów, a średnim koszyku Frsico.pl znajduje się ok. 60 produktów.

Od 2012 do 2019 r. e-sklep notuje średnio 33 proc. wzrostu sprzedaży.

E-supermarket chce być konkurencyjny cenowo, ale chce też oferować szeroki wybór asortymentu. Sieć myśli o poszerzeniu oferowanej gamy produktów. Ma na to pozwolić nowy magazyn spółki w Klaudynie.

Spółka szacuje wartość warszawskiego rynku, na którym działa, na 250 mln zł. E-sklep w 90 proc. skupia się na Warszawie. Dostarcza towary również na inne obszary, ale bez produktów świeżych. Frisco.pl chce w przyszłości to zmienić.

Sieć planuje wprowadzenie na nowy rynek wiele nowych usług m.in. Google Assistant czy możliwość zamawiania produktów bezpośrednio z ekranu lodówki.