Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Ograniczenie mięsa deklaruje już co drugi konsument w Polsce



pr, dlahandlu.pl - 17 września 2019 09:54


Obecnie, już ok. 10% młodych Polaków (w wieku 25-34 lata) określa się jako wegetarianie lub weganie, a 58% konsumentów deklaruje, że w najbliższym czasie chce jeść mniej mięsa. Póki co, tendencja ta jest najlepiej widoczna wśród mieszkańców największych miast w Polsce – już ponad 73% z nich planuje zmienić swoją dietę na bardziej roślinną.

Supermarkety coraz chętniej poszerzają półkę produktów z oznaczeniami „vege” bądź „vegan”. W mniejszych miastach trudno o bezmięsne alternatywy typowych dla tradycyjnej diety: kotletów czy parówek, jednak doświadczeni wegetarianie wiedzą, że nie jest to przeszkodą oraz, że najlepsze potrawy można przyrządzić z produktów dostępnych w każdym sklepie.

Firmy dostrzegają roślinne trendy i wychodzą naprzeciw konsumentom, którzy decydują się na zmiany. Lecz oferowanie wegetariańskich produktów to jedno, drugie to wspieranie konsumentów przy wytrwaniu przy swoich postanowieniach. Tę drugą opcję wybiera Galeo. Firma regularnie, za pośrednictwem fanpage’a oraz strony internetowej, prezentuje swoim klientom przepisy oraz wskazówki, które pomagają im w codziennym podążaniu ścieżką diety roślinnej.

- Od kilku lat z radością obserwujemy rosnący wzrost popularności diety wegetariańskiej. Właśnie dlatego, w prowadzonych przez nas działaniach w kanałach social media, staramy się, co najmniej 2 razy w tygodniu, prezentować przepisy wegetariańskie czy wegańskie, a także około kuchenne, roślinne inspiracje. Zależy nam, aby nasi odbiorcy wiedzieli, że dieta wegetariańska to nie ograniczenie. Wręcz przeciwnie, chcemy podkreślać, że otwiera przed nami cały wachlarz wspaniałych i pysznych kulinarnych możliwości – mówi Iwona Semczuk, Galeo.