Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Reklamodawcy mogą zmieniać tytuły tekstów informacyjnych na Facebooku



PAP - 17 września 2019 15:45


Reklamodawcy mogą zmieniać tytuły tekstów informacyjnych na Facebooku, które wykorzystują w swoich działaniach promocyjnych - donosi serwis stacji CBC News i ocenia, że działania te mogą przyczynić się do upowszechnienia dezinformacji wśród użytkowników.

Facebook ustosunkował się do tych doniesień informując, że zdaje sobie sprawę z problemu i "pracuje nad wdrożeniem właściwych mechanizmów zabezpieczających i gwarantujących wydawcom kontrolę nad tym, jak wyglądają nagłówki ich publikacji". Zamierza to zrobić do końca tego roku.

Jak tłumaczy serwis Cnet, platforma reklamowa Facebooka pozwala przy tworzeniu komunikatu marketingowego wkleić do jego treści link prowadzący do zewnętrznych treści. Tytuł i nagłówek z dołączonego odnośnika zaciągane są automatycznie, jednakże reklamodawca może je zmodyfikować według własnego uznania. W ten sposób, kiedy reklama jest emitowana, może zawierać link prowadzący do zewnętrznej strony internetowej, która będzie jednak opatrzona całkowicie innym tytułem. Cnet ostrzega, że możliwość ta potencjalnie zezwala na wykorzystanie prawdziwych informacji do wprowadzania odbiorców w błąd, a nawet do promocji nieprawdziwych tez przy zachowaniu wiarygodności dołączanej do reklamy domeny.