Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Stołeczna Arkadia świętuje 15-lecie istnienia i zmienia nazwę na Westfield Arkadia



dlahandlu.pl - 19 września 2019 13:08


Unibail-Rodamco-Westfield (URW) wprowadza markę Westfield w Europie kontynentalnej, a co za tym idzie – Arkadia staje się jednym z pierwszych dziesięciu centrów pod nowym szyldem. Właśnie rozpoczyna się wspólna kampania marketingowa dla tych obiektów, co zbiega się z 15-leciem istnienia największego warszawskiego centrum handlowego.

Marka Westfield pojawi się po raz pierwszy w siedmiu centrach handlowych we Francji: Westfield Les Quatre Temps, Westfield Forum des Halles, Westfield Vélizy 2, Westfield Parly 2, Westfield Carré Sénart, Westfield Rosny 2 w regionie paryskim oraz Westfield Euralille w Lille. Rebranding będzie także obejmował szwedzki Westfield Mall of Scandinavia koło Sztokholmu, Westfield Arkadia w Warszawie oraz Westfield Chodov w czeskiej Pradze, a w 2020 do tego grona dołączą kolejne centra handlowe URW.

15 lat Arkadii

Arkadia była katalizatorem zmian i bardzo znacząco wpłynęła na otoczenie. Od samego początku istnienia Arkadia gościła średnio dziennie do 100 tysięcy osób, w zależności od dnia tygodnia. Pierwszego dnia po otwarciu Arkadię odwiedziło 150 tysięcy ludzi, w ciągu pierwszego miesiąca – milion, a do chwili obecnej – 300 mln.
Arkadia w znaczącym stopniu wpłynęła na ożywienie części miasta u zbiegu Śródmieścia, Woli i Żoliborza, w wyniku czego podniosła się jej atrakcyjność. Na skutek budowy Arkadii został zagospodarowany obszar ważny dla miasta (do tej pory będący zapleczem magazynowym PKP), co stało się możliwe po przeprowadzeniu rekultywacji terenu. Kompleksowy projekt uwzględnił wkomponowanie obiektu w rzeźbę terenu, jako że rondo znajdowało się o 7 metrów wyżej niż teren, na którym jest obecnie Arkadia. Powstanie centrum pozwoliło wyrównać różnicę poziomów i przywrócić kilka hektarów ziemi funkcjom miejskim, takim jak handel, gastronomia, rozrywka, wydarzenia społeczne, kulturalne i sportowe.

Arkadia wciąż inwestuje

Centrum handlowe nie poprzestało na początkowych inwestycjach. Zmieniało się przez całe 15 lat, dostosowując swoją infrastrukturę do rosnących potrzeb klientów i ustawicznie ją unowocześniając. Na przestrzeni ostatnich lat całkowitemu przeobrażeniu i powiększeniu uległa strefa restauracyjna Arkadii, a najemcy powiększyli i przeobrazili swoje salony w często flagowe lokalizacje w skali kraju, jak np. Empik, Zara czy trzypoziomowy, największy w polskich centrach handlowych H&M.
Arkadia zadbała o nowocześnie i elegancko urządzony food court, wyposażony w udogodnienia dla rodzin z dziećmi. Pojawiły się specjalne miejsca siedzące dla małych dzieci, a nawet mikrofalówki i podgrzewacze do posiłków. Powstały pokoje dla rodziców z dziećmi, a także wypożyczalnia gier i książeczek, park wózkowy i mnóstwo atrakcyjnych przyrządów do zabawy.
Zwieńczeniem pozahandlowej dziecięcej oferty był otwarty przed rokiem, plac zabaw na świeżym powietrzu, pełen zieleni i oryginalnych zabawek dla dzieci w każdym wieku. Arkadia jeszcze bardziej otworzyła się na miasto, oferując swoją przestrzeń mieszkańcom okolicznych dzielnic.
Arkadia w ostatnim czasie zainwestowała także w zupełnie nową część obiektu, nazwaną Grand Kitchen, z wyodrębnionymi, przestronnymi restauracjami oferującymi smaki z niemal całego świata. Strefa zyskała swojego ambasadora, Grzegorza Łapanowskiego, który uświetniał swoja obecnością i talentem szereg arkadyjskich imprez ekologicznych i kulinarnych, a także firmował warsztaty dla najmłodszych „Arkadia na widelcu”, prowadzone przez jego fundację. Przez półtora roku w bezpłatnych zajęciach wspólnego, zdrowego gotowania, wzięło udział ponad 2,5 tys. dzieci i młodzieży.
Łączny koszt inwestycji, dokonanych przez właściciela i zarządcę Arkadii na przestrzeni ostatnich pięciu lat, wyniósł ponad 150 mln zł. Arkadia ponadto zainwestowała w szereg usług dla klientów, stanowiących wartość dodaną do zakupów, takich jak: porady profesjonalnego stylisty, przegląd szafy w domu klienta, bezpłatne WiFi, możliwość odbioru i nadania paczek, karty podarunkowe i stałego klienta, etc.
W Arkadii obecnie zatrudnionych jest prawie 4,7 tys. osób – 4,5 tys. w sklepach i lokalach, ponad 150 pracowników zatrudnionych przez firmy podwykonawcze oraz będących pracownikami URW.
Liczba odwiedzających Arkadię utrzymuje się od lat na podobnym poziomie i wynosi około 20 mln rocznie; warto podkreślić, że od początku istnienia centrum odwiedziło około 300 mln osób. W wyniku rozbudowy Arkadia zyskała nową powierzchnię handlową i jej wielkość obecnie to prawie 118 tys. mkw.

Kampania reklamowa

Kampania marketingowa, świętująca wprowadzenie marki do Europy kontynentalnej
Unibail-Rodamco-Westfield inauguruje pierwszą ogólnoeuropejską kampanię marketingową pod hasłem Come Together, poprzedzającą wprowadzenie marki Westfield w dziesięciu europejskich centrach handlowych firmy.
Nowej kampanii będzie towarzyszył klasyczny hit Beatlesów pod tym samym tytułem. Motywem przewodnim kampanii będzie ukazanie centrów Westfield jako miejsc spotkań.

Myf Ryan, CMO Europe oraz Group Director of Brand and Strategic Marketing w Unibail-Rodamco-Westfield powiedziała: „Oczekiwania konsumentów zmieniają się bardzo szybko – chcą oni doświadczenia, a nie tylko samej transakcji. Jako jedyna marka oferująca takie doświadczenia, w naszej kampanii Come Together pokazujemy to, co obiecujemy klientom: nie tylko najlepsze sklepy, ale także najlepsze wrażenia gastronomiczne, rozrywkę, odpoczynek, usługi, design oraz wydarzenia.”
Antoine Choque, Executive Creative Director w BETC, określił to tak: „Odwadze i kreatywności nowej kampanii reklamowej może sprostać w rzeczywistości jedynie świetna, wielka marka – taka jak Westfield. Te reklamy pokazują zabawę i emocje, które w centrach Westfield zdarzają się na co dzień.”
Z okazji inauguracji marki każde nowe centrum handlowe Westfield zorganizuje koncert gwiazdy światowego formatu. W Polsce, w Westfield Arkadia, 25 września wystąpi brytyjski zespół Clean Bandit. Podczas uroczystej inauguracji kampanii, rozpoczętej koncertem, będą również miały miejsce wydarzenia z udziałem najemców, dzięki czemu wprowadzenie marki Westfield zostanie uświetnione specjalnymi ofertami, upominkami i atrakcjami.
Dodatkowo od czwartku 26 września do niedzieli 29 września na wszystkich gości centrum będą czekać niespodzianki. W Westfield Arkadia stanie ścianka do zdjęć 360°, tajemniczy asystent zakupowy będzie nieoczekiwanie płacił za zakupy wybranych klientów, a w niedzielę odbędzie się niepowtarzalny lunch dla stu klientów, z potrawami przygotowanymi przez Grzegorza Łapanowskiego.
We wszystkich centrach objętych rebrandingiem zostaną wprowadzone nowe usługi stworzone z myślą o podwyższeniu komfortu klientów: samochodziki dla dzieci, stoiska ze zwrotem podatku VAT, szatnie i szafki, punkty odbioru paczek, a także nowa karta upominkowa Westfield, z której będzie można skorzystać we wszystkich centrach marki w danym kraju. Program lojalnościowy ze specjalną ofertą, usługami i wydarzeniami zyska nazwę Westfield Club, i zostanie rozbudowany o nowe, innowacyjne elementy w latach 2019 i 2020.