Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Zmiany trendów na rynku jaj nie pochodzą od konsumenta, ale są inicjowane przez lobby



portalspozywczy.pl - 16 października 2019 12:41


- Trendy na rynku jaj są wynikową odgórnych działań lobby. Nowe systemy hodowli wpływają na większy dobrostan zwierząt, jednakże cel jest przede wszystkim biznesowy, a otoczka oparta na wyrzutach społecznego sumienia idealnie koresponduje z naciskiem na taką zmianę - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Barbara Woźniak, pełnomocnik zarządu Ferm Woźniak.

Barbara Woźniak wskazuje, że jej firma od lat obserwuje i uczestniczy w zmianach systemowych polskiego rynku jaj.

- Są one inicjowane przez wszelkiego rodzaju sprzętowe lobby producenckie, a następnie przeradzają się w trendy. W związku z tym, że są to bardzo silne presje, sieci handlowe zadeklarowały się do takowych ruchów. (wycofania jaj z chowu klatkowego - przyp. red.) Oczywiście nie możemy tutaj pomijać głosu konsumenta, jednakże zmiany w tym zakresie nie idą od niego. Trendy są wynikową odgórnych działań lobby. Nowe systemy hodowli wpływają na większy dobrostan zwierząt, jednakże cel jest przede wszystkim biznesowy, a otoczka oparta na wyrzutach społecznego sumienia idealnie koresponduje z naciskiem na taką zmianę - mówi.

Pełnomocnik zarządu Ferm Woźniak przypomina, że do 2011 roku Polska była zobowiązana przez UE do wymiany systemów klatkowych na tzw. klatki ulepszone (enriched cages), zapewniające kurom lepszy byt.

Więcej na portalspozywczy.pl