Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Zalando chce wyeliminować plastikowe opakowania i rozwijać platformę odsprzedaży



dlahandlu.pl - 30 października 2019 10:19


Zalando dąży do tego, aby do 2023 roku nie używać w ogóle plastikowych opakowań jednorazowego użytku. Firma redukuje też ślad węglowy. W 2019 roku przestawiła się w ponad 90% na odnawialną energię we wszystkich swoich lokalizacjach. Emisje dwutlenku węgla, które nie zostaną wyeliminowane dzięki usprawnieniom z zakresu energii odnawialnej czy ekologicznych opcji dostaw, będą podlegały kompensacji począwszy od 2019 roku.

Do 2023 roku Zalando będzie projektować swoje opakowania w taki sposób, aby zminimalizować ilość odpadów, w szczególności eliminując tworzywa sztuczne jednorazowego użytku. Teraz pudełka Zalando produkowane są w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu, torby wysyłkowe w 80% z recyklingowanych tworzyw sztucznych, a opakowania na produkty kosmetyczne będą się składać w 100% z papieru pochodzącego z odzysku.

Również marka własna Zalando – ZIGN, do wiosny/lata 2020 roku stanie się flagową 'zieloną' marką firmy. Asortyment marki został rozszerzony z obuwia i akcesoriów także do produktów odzieżowych.
"Widzimy wyraźny związek między działaniem w sposób zrównoważony, a dalszym sukcesem biznesowym. Tylko ci, którzy włączą zrównoważony rozwój do swojej strategii, pozostaną istotni dla klientów i zbudują źródło przewagi konkurencyjnej w przyszłości." – mówi Rubin Ritter, Co-CEO Zalando.

Do 2023 roku Zalando wprowadzi zasady powtórnego obiegu i wydłuży tym samym żywotność co najmniej 50 milionów produktów. W 2019 roku firma przewiduje, że dzięki platformie odsprzedaży Zalando Wardrobe uda się przedłużyć żywotność blisko miliona artykułów.