Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

FRSiH 2019: Ekologia jest kluczem do wizerunku



dlahandlu.pl - 5 listopada 2019 10:26


- Kwestie związane z ochroną środowiska są obecne w dyskursie publicznym, ale w briefach marketingowych próżno ich szukać. Nikt jeszcze nie myśli, że kluczem do wizerunku jest obieg zamknięty i ekologia - powiedział Łukasz Słotwiński, dyrektor kreatywny, BNA/brand new attiude, Polski Rynek Brandingu, podczas sesji ,,Gospodarka obiegu zamkniętego. Opakowanie przyszłości pilnie poszukiwane", która odbyła się w ramach XII edycji Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Zdaniem Łukasza Słotwińskiego, poziom wiedzy związanej z tematyką ekologiczną jest w społeczeństwie bardzo duży, a producenci i retailerzy powinni wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. 

- Jako designerzy nie chcemy projektować rzeczy, które szybko wylądują w koszu. Troska o środowisko nie może dziś być jedynie elementem strategii PR czy CSR, ale powinna się przejawiać w konkretnych działaniach. Być może powinniśmy się cofnąć do modelu dystrybucji sprzed 50 lat, kiedy przysłowiowy mleczarz odbierał codziennie butelki. W takim modelu widzę też ogromne pole dla branży brandingu, która może zaprojektować, jak taki proces będzie wyglądać - ocenił panelista.

Łukasz Słotwiński uważa, że priorytetem jest wyrzucać jak najmniej. - Mikroplastik jest wszędzie i na dzisiaj nie wiemy, jak może wpływać na człowieka. Powinniśmy pójść w kierunku całkowitej eliminacji plastiku. Jest to też okazja do budowania trwałej relacji z konsumentami - możemy to zrobić poprzez opakowania wielokrotnego użytku. Jestem przekonany, że w ten sposób możemy budować lojalność wobec marki - podsumował.