Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Primark ze spadkiem sprzedaży LfL



dlahandlu.pl - 12 listopada 2019 11:26


Irlandzki dyskont modowy Primark osiągnął wzrost obrotów o 4,2 proc. w ubiegłym roku obrotowym w wyniku budowy dodatkowej powierzchni handlowej. Jednak sprzedaż porównywalna (LfL) spadła o 2 proc.


W minionym roku obrotowym, który zakończył się 14 września, Primark osiągnął wzrost obrotów o 4,2 proc. do 7,79 mld funtów (9 mld euro). Ten wzrost obrotów wynika z dodatkowej powierzchni handlowej: otwarto 14 sklepów netto, co stanowi dodatkowe 83 000 mkw. powierzchni sprzedaży.

Firmie udało się poprawić marżę zysku z 11,3 proc. do 11,7 proc., dzięki czemu zysk operacyjny wyniósł 913 mln funtów (nieco ponad mld euro). W ubiegłym roku zysk wyniósł 843 mln funtów. W Wielkiej Brytanii przychody wzrosły o 2,5 proc., ale nastąpił spadek sprzedaży LfL o 1,0 proc. W Europie kontynentalnej sprzedaż wzrosła o 4,8 proc. dzięki dobrym wynikom we Francji, Hiszpanii i Włoszech, ale sprzedaż w Niemczech znacznie spadła. Powierzchnia handlowa netto w Europie wzrosła o 8 proc.

W przyszłym roku Primark planuje otworzyć 19 nowych sklepów i dalej zwiększać powierzchnię sprzedaży do około 93 000 mkw. Nowe sklepy zostaną otwarte głównie we Francji i Hiszpanii. W nadchodzącym roku sieć przewiduje nieznacznie spadające marże.