Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Janusz Palikot chce zrobić rewolucję na rynku alkoholi



portalspozywczy.pl - 12 listopada 2019 12:44


Janusz Palikot, który kupił w 2018 roku Browar Tenczynek i produkuje tam piwa, a wkrótce zacznie produkcję staropolskiej wódki okowita, chce zrobić rewolucję na rynku ciężkich alkoholi. Ocenia, że wódki kraftowe mogą zdobyć nawet kilka procent udziału w polskim rynku wódki i byłby to przełom, podobnie jak stało się na rynku browarów, gdzie piwa rzemieślnicze i lepszej jakości odebrały dużym koncernom część rynku. Janusz Palikot szykuje się też do produkcji wina.

W ostatnich dniach października wystartowała kampania crowdfundingowa nowej spółki Janusza Palikota – Tenczyńska Okovita. Cel kampanii na Crowdway.pl to 4,18 mln zł, a środki mają być przeznaczone na zakup maszyn do destylacji, rozwój browaru i budowę taproomu. Niegdyś okowita produkowana była wyłącznie w celach leczniczych, z czasem stała się wysokoprocentowym napojem alkoholowym. Zazwyczaj była destylowana trzy razy. Po pierwszej destylacji nazywana była brantówką, po drugiej – szumówką, a po trzeciej stawała się okowitą. Janusz Palikot – prezes spółki – planuje umieszczenie w Browarze w Tenczynku instalacji do destylacji słodu i zbóż w celu produkcji okovity wedle receptur z XIX w. w sposób rzemieślniczy. Będzie to pierwsza instalacja tego typu w Polsce.

Więcej na portalspozywczy.pl