Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

FRSiH 2019: Na razie jesteśmy skazani na plastik



dlahandlu.pl - 18 listopada 2019 12:44


Niewątpliwie jedną z najważniejszych kwestii dla przedsiębiorstw są opakowania. Marcin Bugalski, dyrektor marketingu Uzdrowiska Kłodzkie SA, Grupa PGU / marka Staropolanka, ocenił podczas XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu, że plastik jest dzisiaj olbrzymim wyzwaniem dla branży spożywczej.

- Staropolanka jest firmą należącą do Uzdrowisk Kłodzkich, która z złożenia dba o zdrowie Polaków. Mamy w ofercie opakowanie szklane, ale nie tylko ,,one way glass”, lecz także opakowania zwrotne - to odpowiedź na oczekiwania konsumentów. Choć niewiele osób to dziś pamięta, kiedyś była to powszechnie stosowana praktyka w przypadku wód. Temat szklanych opakowań jest dzisiaj silnie podnoszony, ale problem w tym, że konsumenci nie wiedzą, że można zwrócić butelkę wody. To raczkujący sektor. Powrót do dawnej dystrybucji nie będzie łatwy, doświadczyliśmy tego, współpracując z sieciami handlowymi – powiedział przedstawiciel Staropolanki.

Inwestycja w opakowania to inwestycja w technologie. - W marcu lub kwietniu przyszłego roku ruszymy z nową linią produkcyjną, która będzie miała trzy razy większą wydajność. Dzięki temu przedsięwzięciu będziemy zużywać o setki kilogramów plastiku mniej. Nowa linia będzie energooszczędna, czyli zminimalizujemy ślad węglowy. Pamiętajmy, że ślad węglowy jest w przypadku szkła większy niż w przypadku plastiku. Póki co, jesteśmy na plastik skazani, najważniejsze jest więc, co robimy z opakowaniem po zużyciu produktu. Trzeba zadbać o to, by jak najwięcej plastiku do nas wracało. Nie ma dzisiaj idealnego opakowania dla wszystkich produktów, nawet woda gazowana i niegazowana wymaga innego opakowania – wyjaśnił Marcin Bugalski.