Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

FRSiH 2019: Trzeba przekonać konsumentów, że warto płacić więcej za ekologiczne opakowania



dlahandlu.pl - 19 listopada 2019 15:06


Jak stworzyć opakowanie, które pomoże produktowi wyróżnić się na półce? Czy tworząc je warto połączyć siły z innymi przedsiębiorcami? Zdaniem Paula Daviesa, prezesa zarządu Carlsberg Polska, jak najbardziej. – Tu nie w wielkości przedsiębiorstwa tkwi siła, ale w pomysłowości. Wraz z partnerami już w 2015 roku zaczęliśmy pracować nad papierową butelką, która oprócz tego, ze jest ekologiczna, ma zachować także pożądany smak piwa. W październiku br. zaprezentowaliśmy dwa nowe prototypy butelek z włókna roślinnego. Jest to kontynuacja naszych prac nad innowacyjnymi, zrównoważonymi opakowaniami – mówił podczas XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Zdaniem Paula Daviesa, prace nad ekologicznymi rozwiązaniami, nie są dla Carlsberga kwestią wyboru, ale obowiązkiem. – My to po prostu musimy zrobić! Butelki zwrotne przechodzą przez łańcuch około 20 razy, poziom zwrotów jest duży – podkreślił panelista.

Czy opakowanie może być dla konsumentów komunikatem? - W sierpniu 2018 roku zrobiliśmy silną marketingowo rzecz – wypuściliśmy na rynek Snap Pack, czyli sześciopak piwa, w którym zrezygnowaliśmy z folii używanej do owijania wielopaków. Snap Pack skleja puszki ze sobą za pomocą kropli specjalnego kleju. Oprócz tego, że wyeliminowaliśmy z tych opakowań plastik, osiągnęliśmy również pozytywny PR dla marki. Ale jesteśmy dopiero na początku podróży, trzeba czasu, aby przekonać klientów, by zapłacili za takie rozwiązania więcej – podsumował Paul Davies.

Czytaj więcej: Gospodarka obiegu zamkniętego. Opakowanie przyszłości pilnie poszukiwane