Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Polacy na zakupach odzieżowych: Generacja Z kupuje najczęściej, ale polska marka nie ma dla nich znaczenia



dlahandlu.pl - 21 listopada 2019 12:15


79 proc. Polaków kupuje sobie nową rzecz przynajmniej raz na kwartał, z czego 37 proc. kupuje nowy element garderoby raz w miesiącu. Co 4 badany Polak deklaruje, że jest w stanie zapłacić więcej za ekologiczne ubrania. Dla połowy badanych Polaków fakt, że odzież została wyprodukowana w Polsce ma znaczenie - to najważniejsze wnioski z raportu KPMG "Rynek mody w Polsce".

Najmłodsi konsumenci - generacja Z - kupują nowe rzeczy z największą częstotliwością. Dodatkowo kupują częściej niż pozostali nie tylko ubrania, ale i akcesoria i dodatki. Przedstawiciele generacji Z chętnie dokonują zakupu ubrań w sklepach internetowych, ale także w sklepach z używana odzieżą.

Przedstawiciele tej generacji częściej, niż pozostali Polacy kolekcjonują ubrania i szukają limitowanych serii. Zdecydowanie ważniejsze są dla nich design ubrań oraz marka. Są także bardziej przywiązani do marki i częściej ulegają wpływom znajomych i social mediów.

Dla generacji X zdecydowanie najważniejszym elementem podczas podejmowania decyzji zakupowych są praktyczne aspekty ubrań - odpowiedni fason, jakość wykonania i skład materiałów..

79 proc. Polaków kupuje sobie nową rzecz przynajmniej raz na kwartał, z czego 37 proc. kupuje nowy element garderoby raz w miesiącu.

Okazje cenowe i produktowe są najważniejszym czynnikiem decyzyjnym dla 59 proc. Polaków. Młodsi konsumenci częściej deklarują potrzebę lub chęć posiadania nowych rzeczy.

Większość Polaków nie waha się dokonywać zakupów przez internet.

Większość osób bez względu na wiek deklaruje, że kupując element garderoby nie ulega emocjom. Co drugi Polak deklaruje, że korzysta z porównywarek cenowych.

Co 4 badany Polak deklaruje, że jest w stanie zapłacić więcej za ekologiczne ubrania. Więcej oznacza do 20 proc. dopłaty w stosunku do ceny "nieekologicznej". Dla połowy badanych Polaków fakt, że odzież została wyprodukowana w Polsce ma znaczenie. Statystycznie najmniejsze znaczenie ma to dla najmłodszej generacji konsumentów. Za polski produkt blisko polowa konsumentów jest w stanie zapłacić więcej o ponad 10 proc. niż za produkt podobny, który nie został wyprodukowany w Polsce.