Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Młodzi Polacy najrzadziej używają własnych opakowań na produkty na wagę



dlahandlu.pl - 3 grudnia 2019 11:50


61,3 proc. Polaków stara się wybierać produkty zapakowane ekologicznie, ale tylko 26,5% przyznało, że zdarza im się nie kupić produktu, tylko dlatego, że jest zapakowany w plastik - wynika a ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników aplikacji Moja Gazetka. Co ciekawe, to respondenci z grupy wiekowej 65+ najchętniej używają własnych, wielorazowych opakowań na produkty na wagę (odpowiedziało tak 59,3 proc. osób w tej grupie). Najrzadziej korzystają z nich osoby w wieku 23-34 lat — jedynie 35,8 proc.

W ankiecie 42,9% zadeklarowało natomiast, że są w stanie zapłacić więcej za produkt zapakowany ekologicznie — nawet, jeśli od zapakowane w inny sposób różni się rzeczywiście tylko rodzajem opakowania.

Dobrą wiadomość niosą liczby na temat wielorazowych toreb. Własne torby do pakowania zakupów nosi ze sobą aż 96,3% ankietowanych. Mniej z nich — bo 39,6% - używa wielorazowych woreczków na produkty na wagę.

Respondenci okazali się wrażliwi na problem ograniczonych w oczach konsumenta możliwości recyklingu. Aż 81,6% zwróciło uwagę, że dostępność zwrotnych opakowań powinna być większa. 98,2% uważa też, że automaty do zwrotu butelek z kaucją są zbyt mało powszechne.

W ankiecie dostało się także papierowym gazetkom reklamowym. Zdaniem 91,1% badanych powinny być drukowane w mniejszym nakładzie, a 95,9% sądzi, że druk takich materiałów powinien odbywać się z wykorzystaniem wyłącznie papieru z recyklingu.

49% ankietowanych podczas codziennych zakupów sięga po żywność ekologiczną, jeśli jest dostępna. 52,1% badanych owoce, warzywa i jajka częściej kupuje na bazarach niż w supermarketach.

26,4% okazjonalnie robi zakupy w sklepach ze zdrową żywnością, a 7,4% kupuje artykuły spożywcze głównie tam — częściej, niż w marketach. 

Mieszkańcy miejscowości poniżej 10 tys. mieszkańców kupują warzywa, owoce i jajka na bazarach i w warzywniakach najczęściej (60,6%). Z kolei mieszkańcy największych miast — powyżej 500 tys. mieszkańców — najrzadziej (40,7%).

W ankiecie wzięło udział 2563 osób. 19,5% to mężczyźni, a 80,5% to kobiety. Zdecydowana większość - 83,9% respondentów — to osoby w wieku 18-44 lat. Dodatkowo 8,3% grupy to przedsiębiorcy.

Respondenci pochodzą z miejscowości i miast o różnej wielkości. Wyniki w tej kategorii rozkładają się dość proporcjonalnie — od 14% do 26,7%.