Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Faktoria Win Eurocashu na stacjach Circle K



dlahandlu.pl - 27 stycznia 2020 09:50


Na stacjach paliw Circle K pojawił się rozwijany przez Eurocash koncept Faktoria Win.

Rynek wina w Polsce rośnie w tempie około 9% rocznie, a jego wartość w 2018 r. sięgnęła 3,1 mld zł. W sprzedaży tej kategorii produktowej na prowadzenie wychodzą sklepy małoformatowe. Według danych grupy Eurocash, ich udział w tym rynku wynosi już 36% wobec 25% w 2012 r.

– Kiedy wchodziliśmy na rynek z naszym projektem, Polacy spożywali średnio około trzech litrów wina stołowego na osobę rocznie, a głównym kanałem sprzedaży tego trunku były wówczas dyskonty, hiper- i supermarkety oraz sklepy monopolowe – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash, która jesienią 2013 r. udostępniła pierwszy winny regał z logo Faktorii Win. Dziś są one dostępne w 5 tysiącach sklepów.

Faktoria Win to specjalne regały z bogatym wyborem win stołowych, które właścicielom sklepów detalicznych udostępnia Grupa Eurocash. W każdym sklepie oznaczonym logo Faktorii Win można znaleźć wina podzielone na pięć okazji: Na prezent, Na Randkę, Do posiłku, Relaks, i Z przyjaciółmi. Takie winne regały można znaleźć zarówno w sklepach zrzeszonych w sieciach partnerskich i franczyzowych organizowanych przez Eurocash, takich jak Delikatesy Centrum, abc, Lewiatan, Euro Sklep czy Groszek, jak i w sklepach niezrzeszonych, a także na stacjach benzynowych czy lotniskach. Asortyment Faktorii Win obejmuje około 200 pozycji w sprzedaży detalicznej. Eurocash rozwija także ofertę dla segmentu HoReCa.