Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

MAGO: Przyszłość nie czeka w kolejce



dlahandlu.pl - 27 lutego 2020 14:58


Krótszy czas i atrakcyjniejsza oprawa zakupów dla klientów, szansa na lojalność oraz precyzyjne dane dla sieci - tak w skrócie można scharakteryzować zalety mobilnej kasy samoobsługowej CLEVE®, rozwiązania firmy Mago, które było jednym z hitów ostatnich targów EuroShop w Dusseldorfie.

- Wielu odwiedzających stoisko firmy z uwagą przyglądało się temu urządzeniu i pytało o jego funkcjonalność. - W świecie coraz większej dynamiki rynkowej tworzymy przełomowe rozwiązania, będące odpowiedzią na problemy współczesnego handlu. Nasze narzędzia nie tylko usprawniają pracę sklepu, ale przede wszystkim ułatwiają codzienne zakupy klientom. Jednym z nich jest mobilna kasa samoobsługowa CLEVE® – mówi Tomasz Dwojak, dyrektor pionu komercji Grupy MAGO.

Jak informuje firma Mago CLEVE® to połączenie kasy samoobsługowej i wózka sklepowego. Urządzenie wyposażone jest w kilka innowacyjnych technologii: komputer z dotykowym ekranem, który służy jako interfejs graficzny, skaner, wbudowany w rączkę wózka i umożliwiający odczyt kodów EAN i QR oraz certyfikowaną wagę. Ponadto wyposażony jest w system oświetlenia LED, który pełni funkcję użytkową – informuje o aktualnym statusie kasy i trybie, w którym działa. Obsługa mobilnej kasy samoobsługowej została maksymalnie uproszczona. Wszystko po to, aby cały proces zakupów i płatności był krótki i wygodny. Urządzenie może być powiązane z aplikacją konkretnej sieci handlowej.

Michał Pajączek manager ds. nowych technologii w grupie MAGO w rozmowie z Edytą Kochlewską przedstawia sposób działania rozwiązania Cleve®.

Klient odpina wózek od bramki poprzez zeskanowanie kodu QR na ekranie wózka. W tym momencie oświetlenie LED na wózku zmienia kolor z zielonego (dostępny) na niebieski (w trybie działania). Wtedy klient przyczepia do wózka specjalnie zaprojektowaną do niego torbę – wielorazowego użytku i rusza na zakupy. Klient skanuje produkty i wkłada do torby, a te weryfikowane są za pomocą wagi. Gdy do torby zostanie włożona puszka lub butelka procentowego napoju, oświetlenie LED całego urządzenia zaczyna migać na pomarańczowo. To znak dla personelu sklepu, aby podejść i zweryfikować wiek kupującego. Oczywiście klient może kontynuować zakupy, ponieważ weryfikacja wieku musi odbyć się przed dokonaniem płatności. Gdy klient zdecyduje się zakończyć zakupy, może za nie zapłacić na dwa sposoby – poprzez aplikację danej sieci, za pomocą telefonu przy CLEVE® lub za pomocą kasy samoobsługowej, używając tradycyjnej karty płatniczej. Co ważne, nie trzeba nigdzie wypakowywać produktów. Klient dotyka ich tylko raz, zdejmując z półki. Po dokonaniu płatności wystarczy jedynie odpiąć torbę, wyjść ze sklepu i odstawić wózek do bramki. W trakcie dokonywania płatności oświetlenie LED wózka przybiera barwę czerwoną.

– CLEVE® to przełomowe rozwiązanie, dzięki któremu cały proces zakupów w sklepie klient może przeprowadzić samodzielnie, praktycznie bez wsparcia personelu. Niebywałą korzyścią jest fakt, że z wózkiem Cleve® nie stoi się w kolejce. Szybciej i sprawniej robi się zakupy – nie trzeba trzykrotnie przepakowywać produktów – tłumaczy Michał Pajączek.

Sieć lepiej pozna klienta

Najważniejszą zaletą rozwiązania jest redukcja kosztów operacyjnych sieci handlowej przez zmniejszenie ilości kas i obsługujących ich pracowników i oraz skierowanie byłych kasjerów do zadań bardziej opłacalnych dla sieci - związanych z doradztwem i kontaktem z klientem. Cleve® pozwala także pozyskać bardzo duże ilości danych o klientach sklepów. Śledzi jego ścieżkę zakupową – kiedy i jakie produkty kupuje oraz które kategorie mają największy współczynnik odrzuceń. Dzięki temu, możliwe jest lepsze dostosowanie oferty do klientów sklepu. Łatwiej jest również zapanować nad zatowarowaniem i zaplanować zamówienia towaru.

Klient atrakcyjniej spędzi czas w sklepie

Clever jest także w stanie zapewnić klientom atrakcyjniejsze wrażenia podczas robienia zakupów. Dzięki zainstalowanemu na mobilnej kasie ekranowi, detaliści mogą wyświetlać spersonalizowane treści reklamowe, zbudowane na podstawie dotychczasowej historii zakupowej lub o produktach aktualnie znajdujących się w torbie. Jeżeli konsument włoży do niej np. piwo, urządzenie może mu zasugerować komplementarną ofertę paluszków lub chipsów w promocyjnej cenie. To dobry sposób na zwiększenie wartości koszyka zakupowego poprzez zastosowanie technik up-sellingu oraz cross-sellingu, bez konieczności ustawiania przy regałach wielu tradycyjnych materiałów POS. Dodatkowo sklep może promować ważne trendy związane z ekologią, gdyż dzięki torbie wielorazowego użytku placówka redukuje ilość sprzedawanych toreb plastikowych.

CLEVE® jest promowane hasłem „FUTURE DOESN’T WAIT IN LINE” (ang. Przyszłość nie czeka w kolejce). Clever ogranicza bowiem konieczności czekania w kolejce, a płatności można dokonać w dowolnym momencie w każdym miejscu sklepu. Do tego dochodzi brak konieczności kilkukrotnego przekładania produktów z półki do wózka, z wózka na taśmę i z taśmy do torby. Dzięki integracji wózka z aplikacją możliwe jest też oferowanie klientowi ściśle wyselekcjonowanych produktów i promocji, co powoduje, że konsument czuje się bardziej usatysfakcjonowany wizytą w sklepie.

Urządzenie jest już gotowe do użycia i niebawem rozpoczną się jego testy w jednej z sieci handlowych. Co ważne, MAGO przekonuje, że nie jest to projekt zamknięty. Można go modyfikować w zależności od potrzeb konkretnych sieci i odwiedzających ich klientów. Prezentowana w Dusseldorfie wersja zawiera akumulator pozwalający na ciągłą pracę przez 17 godzin. W zupełności wystarcza to na całodniowy czas pracy sklepu.

Na targach EuroShop 2020, gdzie producenci z całego świata prezentują nowinki w wyposażeniu i technologiach w 17 halach targowych, mobilna kasa samoobsługowa została przyjęta z dużym zainteresowaniem. To pokazuje, że producent zaoferował coś, co w krótkim czasie może okazać się prawdziwym rynkowym „gamechangerem”.