Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Promocja firmy w mediach społecznościowych



Artykuł promocyjny dostarczony przez Aleo.com - 19 marca 2020 10:58


Według badań „Digital 2019: Poland” autorstwa Hootsuite i We Are Social 18 milionów Polaków korzysta z social mediów. Sprawdź, jakie działania marketingowe sprawdzają się na najpopularniejszych platformach i jakie cele realizują.

Na Facebooku możesz się reklamować

Dziecko Marka Zuckerberga jest nie tylko największym serwisem społecznościowym na świecie, ale również wspaniałą platformą reklamową. W Polsce korzysta z niego prawie 17 milionów osób, więc nic dziwnego, że wszyscy szukają tam klientów. Konto na Facebooku mają już prawie wszyscy korzystający ze sieci społecznościowych, jednak samo publikowanie treści to za mało, aby skutecznie prowadzić działania marketingowe. Obecnie najlepsze efekty daje tam płatna reklama. „Prowadząc kampanię na Facebooku, warto regularnie sprawdzać jej statystyki i odpowiednio optymalizować grupy, którym wyświetlają się reklamy. Nie zawsze te najbardziej oczywiste okażą się najtrafniejszymi. Patrz przy tym nie tylko na liczbę kliknięć, ale i na faktyczne konwersje - czytamy na blogu bazy firm ALEO.com. Dlatego, choć prowadzić fanpage możemy sami, kwestię optymalizacji kampanii reklamowych najlepiej zlecić profesjonalistom.

Na LinkedIn znajdziesz pracownika

LinkedIn to najpopularniejszy na świecie serwis społecznościowy związany z karierą zawodową. Można tam znaleźć specjalistów z każdej branży, a system potwierdzania umiejętności i wystawienia opinii, pozwala szybko zweryfikować CV kandydata. Jak zatem wykorzystać go w prowadzeniu firmy?

Po pierwsze, jak wspomnieliśmy wyżej, to ogromna baza kontaktów biznesowych i potencjalnych pracowników. Korzystaj z niej, jeśli szukasz kogoś o określonych kompetencjach lub chcesz znaleźć nowych klientów. Po drugie, to świetna platforma do budowania wizerunku, zarówno osobistego (personal branding), jak i firmowego (employer branding). Dzięki temu nawiążemy nowe kontakty biznesowe, które mogą przerodzić się w gotowe transakcje i umowy.

Na Instagramie sprzedajesz obrazami

Potencjał marketingowy Instagrama widać najlepiej w sklepach internetowych i szeroko rozumianym handlu. Jak łatwiej sprzedać produkt niż pokazując jego ładne zdjęcie, w odpowiednim otoczeniu, albo pokazując zadowolonych klientów. Serwis pozwala reklamodawcą osiągnąć trzy cele reklamą: skierować potencjalnego klienta na swoją stronę, na swój profil, zachęcić go do wysłania ci wiadomości prywatnej. Oczywiście najszybsze ze sprzedażowego punktu widzenia jest bezpośrednie odesłanie na stronę, jednak sama budowa zasięgów też jest ważna, szczególnie na początku, gdy konto nie ma zbyt wielu obserwujących.

Na Twitterze porozmawiasz z ekspertami

Choć Twitter uchodzi za serwis dla polityków i dziennikarzy, to w niektórych branżach może sprawdzić się jako doskonałe wzmocnienie działań marketingowych. Początkowo, jeden wpis mógł mieć jedynie 140 znaków, co skutecznie zniechęcało niektóre marki, nieumiejące odnaleźć się w tej formie. Obecnie limit znaków wydłużono do 280, co pozwala na wstawianie krótkich informacji i uczestniczenie w dyskusjach - bo to one są na Twitterze najważniejsze. Komentując wątki, w których jesteś ekspertem, wyrabiasz sobie rozpoznawalność i sieć kontaktów. Przyda się ona, gdy będziesz musiał np. wypromować wpis na blogu, albo artykuł w gazecie. Wtedy opublikowanie linka na Twitterze i podawanie go dalej przez innych użytkowników może znacznie zwiększyć jego zasięg.

Podsumowanie

Według badań już ponad 1/3 wszystkich wydatków reklamowych w Internecie jest wydawana na Social Mediach. Oczywiście nie tylko ogromne budżety sprzedają i realizują cele, jakie stawiają sobie marki. Czasami dobry pomysł, to więcej niż duży budżet. Szczególnie w internecie.