Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Badanie: Po home office zostajemy w sieci na zakupy



dlahandlu.pl - 25 marca 2020 09:15


Dla wielu Polaków rozpoczyna się kolejny tydzień pracy na home office. Choć czas pracy Polacy spędzają w sieci, to także po jej zakończeniu zostają chętnie w środowisku online, do którego obecnie przeniosło się całe życie. W tym także zakupy. 58 proc. badanych deklaruje, że aktywnie kupuje produkty online - wynika z badania przeprowadzonego przez domodi.pl.

34% pytanych stanowczo stwierdza, że nie interesuje ich ten temat. Natomiast 8% kupuje w tym czasie online, tylko wtedy, gdy zajdzie taka potrzeba. Decydując się na shopping użytkownicy wybierają najchętniej sklepy własne marek i producentów (33%) oraz platformy multibrandów (17%). W trakcie szukania inspiracji wykorzystują także newslettery (17%), social media (15%), portale i serwisy tematyczne (3%). Natomiast 15% badanych korzysta z indywidualnych rozwiązań jak np. polecenia znajomych czy zagraniczne platformy sprzedażowe.

W dobie obecnych wydarzeń, zakupy w sieci powodują wiele obaw. O nich także mówi badanie. Choć gros ankietowanych, bo 60%,  stwierdziło, że nie widzi obaw, to w grupie 40% pojawiły się obiekcje. Z czym były związane? Najczęściej użytkownicy obawiają się opóźnień związanych z dostarczeniem towarów. Na drugim miejscu znajduje się niedopasowanie rozmiaru i przymus zwrotu, a na trzecim - kontakt z kurierem.