Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Żabka w dobie koronawirusa: rekrutacja franczyzobiorców przez wideo konferencje, gwarancja 16 tys. zł przychodu



dlahandlu.pl - 2 kwietnia 2020 09:38


Żabka Polska wprowadziła zapowiadane już wcześniej zmiany w ofercie. Od kwietnia nowi franczyzobiorcy mogą liczyć na 16 tys. zł przychodu podstawowego, co miesiąc, przez pierwszy rok, niezależnie od obrotu. W związku z epidemią firma prowadzi rozmowy z kandydatami w ramach wideo konferencji.

Sieć Żabka gwarantuje w pełni wyposażony i zatowarowany sklep, a także szkolenia i wsparcie. 

 - Zmodyfikowaliśmy nasz proces rekrutacyjny tak, aby był jak najbezpieczniejszy dla wszystkich zaangażowanych osób. Biorąc pod uwagę problemy gospodarcze i trudną sytuację na rynku pracy, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie oferty i wsparcie również z myślą o osobach, które straciły pracę i szukają nowych możliwości  – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu ds. Operacyjnych firmy Żabka Polska.

Poprzednia oferta Żabki obowiązywała do końca marca. Od kwietnia br., w ramach nowej oferty, sieć wydłuża okres gwarantowanego przychodu z 6 na 12 miesięcy, przy kwocie 16 tys. co miesiąc przez cały rok, od momentu podpisania umowy.

– Przez pierwszy rok, co miesiąc, franczyzobiorca ma zagwarantowany przychód podstawowy w wysokości min. 16 tys. zł. Ta kwota pozwala mu na spokojny rozwój i dojście do perfekcyjnego poziomu zarządzania swoim sklepem – mówi Sebastian Bielawski, dyrektor Departamentu Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców.

Przed podpisaniem umowy franczyzowej każdy kandydat zapoznaje się z modelem biznesowym oraz zasadami współpracy z siecią, następnie przechodzi kilkunastodniowe szkolenie operacyjne, podczas którego ma okazję zapoznać się z informacjami niezbędnymi do prowadzenia sklepu. Po podpisaniu umowy obie strony obowiązuje 30 dniowy okres wypowiedzenia. Wkład początkowy wynosi około 5 tys. złotych.

Franczyzobiorca prowadzi indywidualną działalność gospodarczą i w ramach umowy o współpracy z firmą Żabka Polska jest odpowiedzialny za zarządzanie sklepem i jako przedsiębiorca odpowiada za kontrolę kosztów, prowadzenie administracji swojej działalności gospodarczej, realizację zobowiązań podatkowych i ZUS czy kwestie pracownicze. Jak każdy przedsiębiorca, jest również zobowiązany do bieżącej oceny swoich dochodów.

Sieć wdrożyła nowe zasady prowadzenia rozmów z kandydatami na franczyzobiorców. Została wprowadzona możliwość spotkań online dla kandydatów na franczyzobiorców. Zarówno pierwsze, jak i kolejne spotkanie mogą odbywać się w tej formie. Kadra rekrutacyjna została wyposażona w środku ochrony osobistej, czyli rękawiczki i środki dezynfekujące. Z uwagi na ograniczenie funkcjonowania urzędów, Żabka przygotowała prezentację, która prowadzi kandydata przez ePUAP, umożliwiając tym samym kompletowanie dokumentów w wersji cyfrowej. Elementem procesu rekrutacyjnego są oczywiście szkolenia w sklepie, jednakże i one obecnie w dużej części odbywają się on-line. Kandydaci i kandydatki na franczyzobiorców przez 6 dni szkolą się zdalnie, a 6 dni w sklepie. Podczas tradycyjnych form szkolenia zachowywane są wszystkie wymagane środki bezpieczeństwa.