Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Sprzedaż LPP w okresie luty-kwiecień niższa o 35 proc.



dlahandlu.pl - 4 maja 2020 18:15


Przychody ze sprzedaży LPP spadły w okresie luty-kwiecień 2020 roku o 35 proc. – wynika ze wstępnych skonsolidowanych wyników finansowych spółki. W sklepach stacjonarnych sprzedaż spadła o ponad połowę.


Przychody LPP w okresie luty-kwiecień wyniosły 1,190 mld zł wobec 1,821 mld zł w analogicznym okresie 2019 roku, co oznacza spadek o 35 proc. Przychody ze sklepów stacjonarnych wyniosły 792 mln zł wobec 1,647 mlndzł rok wcześniej (spadek o 52 proc.).

Sprzedaż za pośrednictwem internetu wyniosła 398 mln zł wobec 174 mln zł rok wcześniej (wzrost o 129 proc.). - W kwietniu wzrost sprzedaży e-commerce wyniósł ok. 270 proc. rok do roku.

Spółka zanotowała stratę operacyjną (EBIT) w wysokości 265 mln zł wobec 64 mln zł rok wcześniej. Marża spadła o 6 proc. z 54,9 proc. do 48,7 proc.

Ostatnio LPP poinformowało 30 kwietnia o podjęciu decyzji o odstąpieniu od części umów najmu w galeriach handlowych. Wypowiedzenia mają dotyczyć 29,5 proc. powierzchni handlowych spółki w Polsce. Zdaniem LPP renegocjacje umów są konieczne, bo wszystko wskazuje na to, że ruch (a co za tym idzie i obroty) w galeriach będzie znacznie mniejszy niż przed epidemią.