Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

COVID-19 nie zaszkodził Biedronce. W I kw. wzrost sprzedaży lfl o 11,1 proc.



dlahandlu.pl - 13 maja 2020 19:48


Właściciel sieci Biedronka, firma Jeronimo Martins, opublikowała raport za pierwszy kwartał 2020 roku. Cała grupa uzyskała sprzedaż na poziomie 4,7 mld euro, o 11 proc. wyższym rdr, przy wzroście lfl o 9,5 proc. Sprzedaż sieci Biedronka wyniosła 3,3 mld euro i była wyższa rok do roku o 12,6 proc. oraz o 11,1 proc. licząc lfl. Wzrost sprzedaży Biedronki liczony w złotych wyniósł 13,2 proc.

Spółka podała, że w samym miesiącu kwietniu, w którym obowiązywały już ograniczenia maksymalnej liczby klientów na sklep, sprzedaż w Biedronce (liczona w walucie lokalnej) odnotowała wzrost o 6,5 proc., licząc do kwietnia 2019 r.

Natomiast w ciągu ostatnich dwóch tygodni marca sprzedaż w Biedronce spadła. Jako powód spółka wskazuje, iż był to początkowy okres obowiązywania ograniczeń w przemieszczaniu się, a także fakt, iż podczas wcześniejszych zakupów konsumenci poczynili spore zapasy.

– Tegoroczna Wielkanoc znacznie różniła się od tej z 2019 roku, a rodziny podczas świąt były rozdzielone ze względu na blokady w przemieszczaniu się, jednak nie miało to znaczącego wpływu na sprzedaż w naszych głównych sieciach handlowych – czytamy w komunikacie Jeronimo Martins.

Biedronka odnotowała zysk EBITDA w wysokości 277 mln euro, co stanowi wzrost o 6,5 proc. (+ 7,1 proc. przy stałym kursie wymiany) mimo tego, że w I kwartale, zgodnie z planem przeprowadzono przegląd wzrostu wynagrodzeń. Marża EBITDA zmniejszyła się do 8,5 proc., z 9 proc. rok wcześniej. Zdaniem spółki, zmniejszenie marży EBITDA odzwierciedla głównie wpływ pandemii COVID-19 na koszty operacyjne.

- Biedronka nadal koncentrowała się na oferowaniu asortymentu wysokiej jakości po niskich cenach oraz na utrzymaniu dobrej dynamiki promocyjnej, będąc obecnie najbardziej odpornym biznesem Grupy – napisało Jeronimo Martins w raporcie.

Na koniec I kwartału 2020 roku w ramach sieci Biedronka funkcjonowało 3.010 sklepów, o 8 więcej niż na koniec 2019 roku. Na zwiększenie sieci sklepów złożyło się otwarcie 11 marketów i zamknięcie 3 placówek.

Inwestycje w sieć Biedronka w I kwartale wyniosły 34 mln euro i stanowiły 37 proc. wszystkich wydatków inwestycyjnych w grupie Jeronimo Martins.