Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

W ciągu 10 lat Dino otworzyło ok. tysiąca sklepów (zobacz mapę rozwoju)



dlahandlu.pl - 22 maja 2020 11:55


10 lat temu liczba sklepów działających pod logo Dino wynosiła 111, na koniec 2019 r. było ich aż 1218, czyli 1107 więcej. Patrząc na mapę rozwoju widzimy imponujący przyrost placówek pod tym logo.

Liczba sklepów Dino w 2010 r.
Liczba sklepów Dino w 2010 r.
Liczba sklepów Dino w 2019 r.
Liczba sklepów Dino w 2019 r.

 

Przypomnijmy, że w I kw. 2020 r. Dino Polska zakończył proces inwestycyjny dotyczący uruchomienia 39 sklepów. Do końca marca uruchomiono 16 sklepów o łącznej powierzchni 6,3 tys. mkw., a otwarcie 23 marketów (o łącznej powierzchni 9,1 tys. mkw.) zostało wstrzymane. Powodem jest wydłużony proces uzyskiwania zgód na ich uruchomienie, co z kolei wynikało z ograniczeń w działaniach organów administracji państwowej. 

Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Na dzień 31 marca 2020 r. sieć Dino tworzyło 1 2571 sklepów o łącznej powierzchni sali sprzedaży 487 094 mkw. w okresie trzech lat do 31 marca 2020 r. zwiększyła liczbę sklepów o 618, czyli o 97%. (LfL), który w I kwartale 2020 r., w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r., wyniósł 20,3%.

W strategii określonej w 2016 r., zarząd Dino Polska zamierzał zwiększyć liczbę posiadanych sklepów z 557 na koniec czerwca 2016 r. do ponad 1 200 sklepów do końca 2020 r. Grupa Dino konsekwentnie realizowała ten cel otwierając 123 nowe markety w 2016 r., 147 w 2017 r., 202 w 2018 r. i 243 w 2019 r., czemu towarzyszył wzrost powierzchni sali sprzedaży o odpowiednio: 24,4%, 23,8%, 27,3% i 25,7%.