Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Walmart na historcznych rekordach w e-commerce zaskakuje zamknięciem Jet.com



dlahandlu.pl - 22 maja 2020 12:39


W czasie pandemii koronawirusa Walmart odnotował wzrost sprzedaży online o 74 proc., co spowodowało wzrost sprzedaży LfL o 10 proc. Mimo to amerykański gigant handlu detalicznego postanowił zamknąć  Jet.com.

„Niespotykany popyt” w czasie kryzysu związanego z pandemią umożliwił Walmartowi wzrost przychodów o 8,6 proc., do 134,6 mld dolarów w pierwszym kwartale roku budżetowego 2020, który zakończył się pod koniec kwietnia. Podczas gdy analitycy przewidywali wzrost o 7,2 proc., porównywalna sprzedaż wzrosła aż o 10 proc. Najbardziej zauważalna była eksplozja sprzedaży internetowej - wzrost o 74 proc.

- Nasza strategia omnichannel, umożliwiająca klientom dokonywanie zakupów w sposób płynny i elastyczny, została stworzona z myślą o potrzebach klientów w czasie kryzysu i w przyszłości - powiedział dyrektor generalny Walmarta, Doug McMillon.

W tym kontekście informacja o zakończeniu działalności Jet.com może zaskoczyć. Walmart kupił platformę internetową w 2016 r., mając na celu nauczenie się, jak konkurować z Amazonem. Dziś wydaje się, że wyciągnięto główne wnioski: wszyscy pracownicy Jet są już zintegrowani z Walmartem i pracują nad projektami, dotyczącymi innowacji i digitalizacji, takimi jak Intelligent Retail Lab (IRL).

Duży wzrost obrotów nie oznacza jednak dużego wzrostu zysków: wzrost kosztów związanych z  funkcjonowaniem w czasie pandemii jest duży. Walmart musiał zatrudnić 200 tys. dodatkowych pracowników i zapłacić im 755 milionów dolarów premii.

Walmart zarzucił także prognozy na ten rok. Wydaje się jednak, że drugi kwartał zaczął się dobrze. Detalista ogłosił w zeszłym tygodniu, że zapłaci 390 mln dolarów dodatkowych premii swoim pracownikom.