Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

PKN Orlen rozwija aplikację Orlen Pay



PAP - 26 maja 2020 14:14


PKN Orlen w ciągu roku zanotował 500 proc. wzrost użytkowników aplikacji Orlen Pay, z której korzysta obecnie blisko 200 tys. osób. Od uruchomienia aplikacji w 2018 r. zrealizowano blisko 700 tys. transakcji na łączną kwotę prawie 95 mln zł - podał płocki koncern.

Jak podkreślił PKN Orlen, na wszystkich ok. 1800 stacjach paliw z logo tej spółki w całej Polsce, kierowcy mogą płacić za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze, przy czym aplikacja Orlen Pay, która zyskuje nowe funkcjonalności, to rozwiązanie skierowane do osób indywidualnych, jak i prowadzących działalność gospodarczą.

"PKN Orlen rozwija aplikację Orlen Pay umożliwiającą płatność za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze. Jej najnowsza wersja pozwala m.in. na korzystanie ze zniżek Karty Dużej Rodziny oraz BiznesTank, a także płatności poprzez Apple Pay, Google Pay oraz Blikiem" - oznajmił we wtorek płocki koncern. Zaznaczył jednocześnie, że nowe funkcjonalności obejmują tam także "logowanie biometryczne czy też zakup wybranych produktów bez konieczności podchodzenia do kas".

"Konsekwentnie wdrażamy szereg nowoczesnych rozwiązań, które usprawniają obsługę. Rozwijając aplikację Orlen Pay wsłuchujemy się w głosy naszych klientów i zgodnie z ich wymaganiami dodajemy nowe funkcjonalności, jak np. zniżki dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny. Ta strategia działa, na przestrzeni roku zanotowaliśmy 500 proc. wzrost użytkowników aplikacji, z której korzysta już blisko 200 tys. osób" - powiedział Wojciech Muszyński, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej w PKN Orlen, cytowany w komunikacie spółki.

Według płockiego koncernu, nowa wersja aplikacji Orlen Pay daje możliwość naliczania rabatów dla posiadaczy karty Biznes Tank oraz Karty Dużej Rodziny, pozwala zdalnie zapłacić za korzystanie z myjni samoobsługowej, czy też za wybrane produkty, jak np. płyn do spryskiwaczy oraz płyn do dezynfekcji. "Nowym rozwiązaniem jest również możliwość dodania kilku numerów rejestracyjnych do jednego konta" - podkreśliła spółka.

PKN Orlen zwrócił uwagę, że "jako pierwszy w Polsce wdrożył rozwiązanie, które usprawnia i przyspiesza obsługę klientów". Wspomniał przy tym, że aplikacja jest także dużym ułatwieniem dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową czy też rodziców podróżujących z małym dziećmi. "Od momentu udostępnienia aplikacji, czyli od września 2018 r., zrealizowano blisko 700 tys. transakcji na łączną kwotę blisko 95 mln zł" - wyliczył płocki koncern.

Jak wspomniał PKN Orlen, aplikacja Orlen Pay, oprócz płatności przy dystrybutorze, daje również dostęp do historii transakcji, a także umożliwia zbieranie punktów w programie lojalnościowym VITAY.

"Klient otrzymuje fakturę za zakupione paliwo na swój adres e-mail podany podczas rejestracji. Produkt spełnia też najwyższe standardy w zakresie ochrony danych. Aplikacja dostępna na systemy IOS i Android, umożliwia dokonanie płatności poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się na dystrybutorze. Aby korzystać z usługi, wystarczy dokonać rejestracji oraz dodać swoją kartę płatniczą z odblokowaną możliwością płatności internetowych" - wyjaśnił PKN Orlen.