Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

MarketLine: 25,3 proc. e-commerce to sprzedaż odzieży



dlahandlu.pl - 4 czerwca 2020 13:29


Jeśli chodzi o sektory handlu elektronicznego, rynek odzieżowy jest największym, osiągając 25.3% całkowitej wartości tego sektora gospodarki. Sprzedaż elektroniki nie pozostaje w tyle z 22.8% całkowitej wartości, według danych MarketLine z lutego 2020, opublikowanych przez Photoslurp.

Polacy robią zakupy online średnio dwa razy w miesiącu, a prawie ⅓ respondentów (31%) kupuje przez internet aż raz w tygodniu.

Najpopularniejszymi kategoriami produktów kupowanych online są odzież, urządzenia AGD i artykuły dla domu oraz obuwie.

Ludzie bardziej ulegają treściom udostępnianym w mediach społecznościowych niż tradycyjnym formom reklam. Aż 67% ankietowanych odpowiedziało, że rekomendacje od rodziny i znajomych przekonują ich do zakupów online.

94% klientów jest skłonnych podjąć działanie, gdy są zadowoleni z zakupionego produktu; 55% ma w zwyczaju pisanie recenzji, a 40% publikuje zdjęcie lub wideo w mediach społecznościowych - wynika z raportu Photoslurp.