Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

POHiD: Handel zyskał zaufanie klientów



portalspozywczy.pl - 22 czerwca 2020 10:55


Jak w czasie pierwszego etapu pandemii, który trwał około trzech miesięcy, radził sobie handel detaliczny i w jaką stronę obecnie zmierza? - Ograniczenia w funkcjonowaniu sklepów wielkopowierzchniowych w pierwszej fazie pandemii spowodowały zmniejszenie przepustowości oraz spadek liczby klientów. Miały też wpływ na wyniki sprzedaży - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

- W czasie trwania pierwszego etapu pandemii z całą pewnością handel zyskał zaufanie klientów, gdyż zapewnił Polakom stały dostęp do żywności i niezbędnych towarów oraz wdrażał skuteczne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Z drugiej strony handel mocno też stracił. - W trakcie kryzysu handel został dotknięty poważnymi spadkami sprzedaży, na poziomie nawet 30-50 proc.. Najmocniej ucierpiał sektor niespożywczy, ponieważ przez dwa miesiące zamknięte były galerie i parki handlowe - tłumaczy prezes POHiD.

Co z tych zmian, które zaszły, może zostać z nami na dłużej? - Naszym zdaniem, na dłużej zostaną z nami, przejęte z pandemii, zwyczaje zakupowe konsumentów, m.in. koncentracja na bezpieczeństwie zakupów, przestrzeganiu reżimu sanitarnego czy preferowaniu płatności zbliżeniowych - mówi Renata Juszkiewicz.

- Obserwujemy też zwiększone zainteresowanie konsumentów prozdrowotną, ekologiczną żywnością, stanowiącą podstawę diety wzmacniającej układ odpornościowy, jak również produktami od lokalnych dostawców - dodaje.

Więcej na portalspozywczy.pl