Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Messenger uruchamia wtyczkę ułatwiającą firmom kontakt z klientami



PAP - 5 sierpnia 2020 14:11


Należący do Facebooka komunikator Messenger poinformował, że uruchomi wtyczkę, która umożliwi przedsiębiorcom bezpośredni kontakt także z klientami, którzy nie posiadają konta w serwisie społecznościowym. Rozmówcy będą mogli skorzystać z funkcji "gość".

Facebook chce ułatwić firmom kontakt z klientami za pośrednictwem komunikatora Messenger. Koncern już w listopadzie 2017 r. uruchomił usługę czatu dla przedsiębiorców, za pośrednictwem którego mogli oni bezpośrednio kontaktować się z klientami przez komunikator udostępniony na stronach firm. Funkcjonalność ta dostępna była jednak jedynie dla osób posiadających konto na Facebooku i wymagała zalogowania się.

Teraz ma się to jednak zmienić. Nowa wtyczka umożliwi klientom kontaktowanie się z firmą bez konieczności logowania się na platformie. Zamiast tego internauci będą mogli skorzystać z funkcji "kontynuuj jako gość". Przedsiębiorcy nadal będą mogli korzystać ze wszystkich dostępnych na czacie narzędzi do zarządzania rozmową, niezależnie od tego, czy ich rozmówca posiada konto na Facebooku, czy też nie. Razem z nową wtyczką, zaktualizowany zostanie także wygląd czatu, który stanie się bardziej przyjazny dla użytkowników. Jak zapewnia Facebook, dotychczasowe testy nowej usługi wykazały, że przyciągnęła ona o 45 proc. więcej użytkowników niż jej wcześniejsza wersja.

Jak zauważają eksperci, aktualizacja Messengera dla przedsiębiorców przeprowadzona została akurat teraz, kiedy z powodu pandemii coraz więcej osób decyduje się na zakupy online. Facebook chce w ten sposób konkurować także z innymi firmami, oferującymi usługi komunikacyjne dla przedsiębiorców, w tym z takimi markami, jak HubSpot, Intercom, Zendesk czy Live Chat, które nierzadko oferują firmom powiązanie czatów z innymi usługami m.in. narzędziami analitycznymi czy oprogramowaniem do obsługi klienta.

Firmy będą mogły samodzielnie zainstalować nową wtyczkę opracowaną przez Facebooka lub skorzystać z pomocy firm współpracujących z serwisem, jak WooCommerce, ManyChat i Haravan.