Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Adidas z 333 mln euro straty



wnp.pl - 6 sierpnia 2020 11:36


Strata operacyjna Adidasa w drugim kwartale 2020 roku była większa niż oczekiwali analitycy (333 mln euro kontra 290 mln euro). Sprzedaż spadła o 35 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2019 roku i wyniosła 3,579 mld euro (analitycy przewidywali mniej: 3,3 mld euro).

Większość sklepów koncernu była w tym czasie zamknięta ze względu na restrykcje wymuszone pandemią COVID-19.

Cytowany przez Reutersa analityk James Grzinic stwierdził, że mniejszy niż oczekiwany spadek sprzedaży to głównie zasługa rynków Europy i Ameryki Północnej, gdzie silnie rozwinięta jest sprzedaż e-commerce.

E-commerce podskoczyło w 2. kwartale o 93 proc. i utrzymywało się na bardzo wysokim poziomie nawet mimo stopniowego otwierania sklepów. Aktualnie działa już 92 proc. stacjonarnych sklepów Adidasa.

Do straty Adidasa za drugi kwartał wliczono 250 mln euro spowodowanych koronawirusem kosztów takich jak nadmierne zapasy w magazynach, odpisy na złe długi i konieczność utrzymywania zamkniętych sklepów.

Wartość towarów w magazynach koncernu pod koniec czerwca 2020 roku wyniosła 5,2 mld euro, o 20 proc. więcej niż w marcu.

W 3. kwartale 2020 roku Adidas spodziewa się wzrostu sprzedaży przy założeniu, że nie nastąpi kolejny poważny lockdown. Zysk operacyjny w tym okresie ma mieścić się w przedziale między 600 a 700 mln euro. Koncern nie podał prognozy na cały rok.

- Widzimy światełko w tunelu, trwa nasz powrót do normalnej działalności - napisał prezes Adidasa Kasper Rorsted w komunikacie opublikowanym w czwartek 6 sierpnia.

Najwięksi rywale Adidasa Nike i Puma również odnotowali kwartalne straty - informuje Reuters.