Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Zwolnienia grupowe w Carrefour Polska. Pracę straci 400 managerów



dlahandlu.pl - 18 sierpnia 2020 11:05


Carrefour spłaszczy swoje struktury i zmniejszy hierarchiczność organizacji. Przewidywane są zwolnienia grupowe ok. 3 proc. pracowników, czyli około 400 osób spośród kadry menedżerskiej średniego szczebla w hipermarketach.

Carrefour Polska kontynuuje realizację strategii “Carrefour 2022”, którego elementem jest uproszczenie struktur i procesów zarówno w sklepach oraz centrali firmy, a także dostosowanie kompetencji pracowników do nowych potrzeb. W jej ramach cześć pracowników zostanie zwolniona a w sklepach powstaną nowe stanowiska doradców klientów. Jednocześnie w życie wejdzie nowa organizacja stanowisk w ramach działów produktów świeżych i przemysłowych w hipermarketach.

Oznacza to zmiany dla wszystkich pracowników sklepów i centrali firmy, w tym zwolnienie ok 3% pracowników, czyli około 400 osób spośród kadry menedżerskiej średniego szczebla w hipermarketach.

- Od 2018 roku Carrefour realizuje w Polsce plan transformacji strategicznej „Carrefour 2022”. Dwuletnie działania w oparciu o tę strategię oraz wyniki, które osiągnęliśmy, utwierdzają nas w przekonaniu, że najważniejszym kierunkiem, w którym chcemy zmierzać, jest budowanie jak najlepszych doświadczeń klientów i skupienie całej uwagi na ich potrzebach - mówi Tareck Ouaibi, wiceprezes zarządu, dyrektor operacyjny Carrefour Polska.

W Polsce sprzedaż sieci LfL w II kwartale wyniosła 479 mln euro i była o 4,2 proc. niższa rdr. (sprzedaż całkowita była niższa aż o 10 proc.). W całym pierwszym półroczu Carrefour nad Wisłą osiągnął nieco ponad 1 mld euro sprzedaży, co oznacza wzrost LfL o 2 proc. (sprzedaż całkowita to spadek o 2,2 proc.).

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.