Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Żabka stworzyła Centrum Wsparcia Franczyzobiorców



Artykuł dostarczony przez Żabka Sp. z o.o. - 25 sierpnia 2020 14:58


W 2019 r. sieć Żabka powołała Centrum Wsparcia Franczyzobiorców (CWF), specjalną jednostkę dedykowaną przedsiębiorcom prowadzącym sklepy pod jej szyldem. CWF dostarcza franczyzobiorcom wsparcia w kluczowych procesach biznesowych poprzez reagowanie na ich bieżące zapytania. Ponad 4800 franczyzobiorców może się do niego zgłosić przez cały tydzień z niemal każdą sprawą związaną z działaniem ich sklepów.

Pomoc w każdym temacie i momencie

Każdego miesiąca do Centrum Wsparcia Franczyzobiorców trafia około 16 tysięcy spraw, które rozwiązywane są średnio w niewiele ponad dobę od momentu skierowania zapytania do jednostki. Wśród głównych obszarów zgłoszeń w ostatnich miesiącach pojawiały się tematy związane z IT, finansami czy zapasami produktowymi. Franczyzobiorcy zwracali się do CWF również w kwestiach dotyczących funkcjonowania placówek w trakcie epidemii Covid-19, w tym w zakresie zapewnienia higienicznych warunków pracy i środków ochrony osobistej czy zatowarowania sklepów. Ta profesjonalna jednostka pozostaje do dyspozycji franczyzobiorców przez siedem dni w tygodniu od 7:00 do 23:00. Mogą się oni skontaktować z konsultantami na różne sposoby: za pośrednictwem maila, telefonicznie, a także poprzez dedykowany formularz. W ostatnim czasie wśród franczyzobiorców przeprowadzono badanie poziomu satysfakcji (NPS) z obsługi telefonicznej. Wynik na poziomie 85 punktów procentowych świadczy o bardzo wysokim zadowoleniu z obsługi oraz jakości świadczonych usług przez Centrum Wsparcia Franczyzobiorców.

To niezwykle pomocna jednostka, bez której już chyba nikt w sieci nie wyobraża sobie funkcjonowania. Nie znam franczyzobiorcy, który nie przyznałby, że jest zadowolony z kontaktu z Centrum Wsparcia Franczyzobiorców. Można się do niego zwrócić w praktycznie każdej kwestii. Konsultanci odpowiadają wyjątkowo sprawnie, umiejętnie pomagając nam w codziennym prowadzeniu sklepów – podkreśla Magdalena Starzyńska, franczyzobiorczyni sklepu Żabka we Włocławku.

W kilku największych miastach działają także interwencyjne grupy serwisowe (IGS), które reagują na pojawiające się w sklepach trudności techniczne, jak na przykład problemy z ekspresem do kawy czy lodówką. Na co dzień franczyzobiorcy Żabki w całej Polsce mogą liczyć również na wsparcie swoich partnerów i managerów ds. sprzedaży, z którymi w każdym momencie mogą skontaktować się z prośbą o poradę czy wyjaśnienie niezrozumiałej kwestii. Wielu partnerów odwiedza sklepy, którymi się opiekuje, nie tylko w ramach obowiązkowych wizyt, ale przyjeżdża do danej placówki na prośbę franczyzobiorcy. – Dzięki tym wszystkim osobom i jednostkom, takim jak Centrum Wsparcia Franczyzobiorców czy Partnerzy, nie mamy poczucia, że jesteśmy w naszym biznesie pozostawieni sami sobie – dodaje Magdalena Starzyńska, która prowadzi swoją Żabkę już blisko 11 lat.

Pomoc od samego początku partnerstwa z Żabką

Sieć oferuje swoje wsparcie już na wstępie współpracy. Znajduje nowym franczyzobiorcom Żabki atrakcyjną lokalizację pod sklep, wyposaża go i umeblowuje, a także zaopatruje w towar. Przy tym wkład własny nowych przedsiębiorców na zakup kasy fiskalnej czy produktów regionalnych wynosi zaledwie 5 tys. zł. Przez pierwszy rok prowadzenia działalności w ramach sieci, Żabka Polska gwarantuje jednocześnie wszystkim franczyzobiorcom 16 tys. zł przychodu podstawowego miesięcznie.

Dodatkowo, sieć wyposaża franczyzobiorców w umiejętności niezbędne do prowadzenia własnej działalności. Dzieli się z nimi wypracowanym przez lata know-how, jak i wiedzą na temat nowości rynkowych. Przeprowadza zarówno dla nowych, jak i wieloletnich franczyzobiorców szkolenia m.in. z zakresu sprzedaży, technik obsługi klienta czy zarządzania zespołem. Żabka Polska oferuje również wsparcie w postaci szeregu narzędzi i nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które znacząco ułatwiają zarządzanie placówkami. Jednym z nich jest frappka, pozwalająca z dowolnego miejsca, jedynie przy użyciu smartfona, sprawdzić m.in. wielkość bieżących obrotów czy termin następnej dostawy.

Sprawdzony na rynku biznes, sklep „pod klucz”, jak i kompleksowe wsparcie sieci w codziennym prowadzeniu działalności, pomagają niewątpliwe franczyzobiorcom w rozwinięciu skrzydeł w handlu.

Więcej informacji na www.franczyza.zabka.pl