Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Pięć najczęściej zamawianych produktów w Polsce za pośrednictwem aplikacji UberEats



dlahandlu.pl - 13 października 2020 13:16


W czerwcu Uber Eats nawiązał pierwszą współpracę obejmującą dostawy artykułów spożywczych z sieciami stacji paliw BP oraz Shell. Od tamtego czasu oferta została wzbogacona o asortyment produktów dostępnych w sieci sklepów Żabka - od czerwca liczba obsługiwanych punktów wzrosła dwukrotnie a kurierzy dostarczyli ponad 11.000 produktów. Uber Eats przyjrzał się zagregowanym danym z okresu pandemii i przeanalizował zakupy, jakie robią użytkownicy aplikacji.

Pięć najczęściej zamawianych produktów w Polsce to hot-dog, kajzerka, Coca Cola bez cukru, czipsy cebulowe, oraz woda niegazowana. W trakcie wakacji Polacy zamówili ponad 1500 hot dogów, 2500 napojów gazowanych oraz ponad 80 kilogramów czipsów. Aby je dostarczyć, kurierzy korzystający z aplikacji Uber Eats przemierzyli drogę z Warszawy do Paryża i z powrotem aż czterokrotnie.

Według analizy danych Uber Eats, najpopularniejsze produkty spożywcze, zamawiane w dostawie przez Polaków to hot-dogi, przekąski, słodkie napoje gazowane oraz… kajzerki. Polacy chętnie zamawiali także chleb słowiański lub baltonowski. Jako dodatki, użytkownicy wybierają ser królewski, serek wiejski oraz goudę. Wśród zamawianych produktów można zauważyć też wpływy zachodnie, gdyż w plecakach kurierów znajdywały się również pół-bagietki oraz camembert.

Z dań gotowych, największą popularnością cieszyły się hot-dogi - również w wersji bezmięsnej. Na drugim miejscu uplasowały się zapiekanki. Kolejne pozycje należą do dań kuchni tradycyjnej: pierogi z mięsem lub serem oraz naleśniki.

W trakcie sezonu letniego dużą popularnością cieszyły lody w dostawie. Według analizy Uber Eats, najpopularniejszym napojem w dostawie jest Coca Cola. Polacy najchętniej zamawiają duże butelki o objętości 1500ml oraz 800 ml - wersja bez cukru jest zamawiana częściej niż klasyczna.

W szybkiej dostawie potrzebujemy nie tylko produktów spożywczych, ale też artykułów domowych i drogeryjnych. Jak pokazują dane, w sytuacjach podbramkowych użytkownicy chętnie zamawiali rumiankowy papier toaletowy, oraz… prezerwatywy.