Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Rekordowe kwartalne wyniki Carrefoura, ale w Polsce sprzedaż LfL niższa o 1,4 proc.



dlahandlu.pl - 28 października 2020 10:41


W trzecim kwartale br. sprzedaż grupy Carrefour wyniosła blisko 19,7 mld euro. Wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) wyniósł 8,4 proc. - to najlepszy wynik Carrefoura od 20 lat.  Sprzedaż online wzrosła nawet o 65 proc. W Polsce detalista odnotował sprzedaż w wysokości 498 mln euro, co oznacza spadek sprzedaży LfL o 1,4 proc. Po 9 miesiącach br. sprzedaż w Polsce ukształtowała się na poziomie 1,5 mld euro (wzrost LfL o 0,9 proc.).

Po trzech kwartałach Carrefour ma sprzedaż w wysokości 57,8 mld euro (wzrost LfL o 7,5 %),  a w samej Francji 27,8 mld euro (wzrost LfL o 2,5%).

Grupa odnotowała w trzecim kwartale obrót w wysokości 19,7 mld euro (prawie 9,7 mld euro to sprzedaż we Francji), a także odnotowała pozytywne wyniki na swoim francuskim rynku krajowym. Przyspieszona transformacja hipermarketów przyniosła porównywalny wzrost sprzedaży o 2,5%. Dobrze wypadły też supermarkety (+ 4,9%) i sklepy convenience (+ 5,3%).

Grupa osiągnęła również dobre wyniki w Hiszpanii (+ 6,3%). Jednak we Włoszech (-8,0%) sprzedaż spadła z powodu braku turystów, a w Polsce (-1,4%) spadki są przypisywane mniejszemu ruchowi w w centrach handlowych. W Rumunii (+ 0,0%) surowe ograniczenia w podróżowaniu utrudniały działalność.. Pozytywne wyniki detalista osiągnął w Ameryce Łacińskiej: w Brazylii zanotował rekordowy wzrost LfL o 26%, a w Argentynie nawet + 41,4%. Obroty na Tajwanie wzrosły z kolei o 0,6%.

Carrefour nadal stawia na satysfakcję klientów i konkurencyjność cenową. Detalista inwestuje również w zwiększenie możliwości handlu elektronicznego dzięki zautomatyzowanym centrom dystrybucji. Sprzedaż w kanale online wzrosła o ponad 65%. Carrefour chce skupić się zarówno na punktach odbioru, jak i dostawach do domu.

Dalszy rozwój marek prywatnych i oferty ekologicznej to także jeden z priorytetów francuskiej sieci. Szef Carrefoura, Alexandre Bompard kładzie również nacisk na dyscyplinę finansową i kontrolę kosztów. Grupa pozostaje otwarta na ukierunkowane przejęcia w celu wzmocnienia swojej pozycji rynkowej.

Na koniec trzeciego kwartału br. Grupa Carrefour miała 12,775 sklepów. Rok 2019 zakończyła liczbą 12,225 placówek.