McDonald’s Polska kolejny raz promuje bezpieczne zachowania i edukuje w czasie pandemii. W maju br. firma rozpoczęła działania „Wszystko w naszych rękach”, zachęcające do częstego i odpowiedniego mycia rąk. Z kolei na początku września wspólnie z Anną Dereszowską przygotowała „Bajki z nowym morałem”, dzięki którym tłumaczyła nową rzeczywistość i edukowała najmłodszych. Teraz marka zachęca do zasłaniania nosa i ust w nowym spocie pod hasłem #ZakładamyMaski. Noszenie maseczek jest obowiązkowe w miejscach publicznych i – jak podkreślają eksperci – kluczowe w walce z rozprzestrzenianiem się koronawirusa.
W 30-sekundowym spocie widzimy gości i pracowników sieci restauracji w maseczkach, zza których bez trudu odczytać można uśmiechnięte twarze. Bohaterem spotu jest także Holak – raper, który przygotował specjalny utwór na potrzeby kampanii. Tekst bezpośrednio odnośni się do trudnych czasów, z których możemy wyjść obronną ręką razem. W kolejnej fazie komunikacji, kampanię wzmocni współpraca z influencerami realizowana na TikToku. W tym celu przygotowany został specjalny filtr AR, nawiązujący do spotu. To pierwszy przykład wykorzystania tego narzędzia przez markę w Polsce.