Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Obuwniczy e-butik wystartował z akcją crowfundingą. Chce zebrać 1,68 mln zł



EK - 23 marca 2021 10:35


Akardo SA – e-commerce z rzemieślniczym obuwiem – zapowiada uruchomienie nowej, międzynarodowej marki premium – Haka Shoes. Plany ekspansji zakładają również udostępnienie oferty Akardo w Czechach w III kwartale br., a w IV kwartale na Słowacji. W tym celu spółka drugi raz stara się o pozyskanie finansowania w ramach crowdfundingu na Crowdway. Akardo SA celuje w emisję o wartości 1,68 mln złotych. Docelowo firma wybiera się w 2023 na NewConnect.

Spółka zaprojektowała 8 modeli klasycznych butów, szytych rzadko spotykaną w Polsce, metodą blake. Została przygotowana pełna identyfikacja wizualna marki i zakończone zostały wszystkie prace graficzne. Sklep internetowy jest zaprogramowany w 80 proc., a jego start planowany jest do końca kwietnia 2021 roku. Haka Shoes będzie prowadzić sprzedaż na terenie całej Unii Europejskiej, a docelowo globalnie.

- Wzrost liczby zamówień odnotowujemy nieprzerwanie od 2013 roku. Co więcej, klienci chętnie do nas wracają – 22% z nich dokonało przynajmniej drugiego zakupu, a blisko 8% klientów skorzystało z oferty sklepu minimum 3 razy. Obecnie finalizujemy prace nad zupełnie nową marką obuwia premium, która dostępna w sprzedaży będzie w II kwartale 2021. Haka Shoes od razu będzie oferowana w krajach europejskich. To produkt od początku zaprojektowany z myślą o kliencie międzynarodowym. Docelowo e-sklep będzie działał globalnie. Ponadto po przejściu na nową platformę e-commerce w III kwartale br. buty pod marką Akardo będzie można kupić w Czechach, a pod koniec roku również na Słowacji – mówi Adam Kubarski, prezes Akardo SA.

Szczegółowe cele to ekspansja zagraniczna wraz ze zmianą platformy e-commerce dla sklepu internetowego wraz z dostosowaniem modelu biznesowego do sprzedaży eksportowej – dodatkowi pracownicy, tłumaczenia, sposoby płatności, logistyka, wdrożenie wersji sklepu dla domen akardo.cz i akardo.sk. Ponadto działania marketingowe – budowa od podstaw wewnętrznego działu marketingu, który będzie pracował nad zwiększaniem świadomości oraz sprzedaży obu marek. Poszerzenie asortymentu – wzrost liczby modeli oraz nawiązanie współpracy z kolejnymi zakładami szewskimi. Zwiększenie środków obrotowych i dalsze zatowarowanie magazynu.

Akardo SA sprzedaje obuwie wykonywane ręcznie przez lokalnych rzemieślników z okolic Wadowic. Oferuje 650 modeli butów. Spółka obsłużyła w ostatnim roku 13 000 zamówienia na łączną kwotę ponad 4 400 000 zł, a od powstania marki Akardo współpracujący z nią szewcy wyprodukowali ręcznie 55 000 par butów.

Wiosną ubiegłego roku spółka przeprowadziła pierwszą kampanię crowdfundingową, w której zebrała 999 999 zł. Ponad 500 Inwestorów objęło wówczas wszystkie z oferowanych 111 111 akcji.

Akardo SA pozyskało finansowanie z UE na projekt „Stworzenie innowacyjnego sklepu internetowego o zasięgu międzynarodowym wraz z nową marką wysokiej jakości męskiego obuwia produkowanego przez małe zakłady szewskie z okolicy Wadowic”. Jest on realizowany w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” z PROW na lata 2014–2020. Działanie polega na stworzeniu nowego sklepu internetowego z nową marką obuwia męskiego. Całość kosztów kwalifikowalnych to ponad 200 tys. zł. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 70%.

Według prognoz portalu Statista do 2023 r. udział przychodów generowanych w Europie w kanałach e-commerce z sektora obuwia ma wzrosnąć do 19,5%. Natomiast w Polsce w 2019 r. 22,0% sprzedaży obuwia było generowane przez sklepy online. Prognozowany jest wzrost tej wartości do poziomu 24,4% w 2023 r.

Akardo pracuje wyłącznie w oparciu o najlepsze i zaufane garbarnie.