Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Kolporter chce podwoić liczbę terminali, klienci płacący kartą kupują więcej



dlahandlu.pl - 20 października 2010 13:02


Kolporter Service w ciągu najbliższych dwóch lat chce podwoić liczbę terminali umożliwiających akceptację kart płatniczych.

Jak wynika z badań rynku w aglomeracjach miejskich, przeciętny Polak płaci kartą za około 30 procent zakupów. Klienci punktów handlowych coraz częściej podejmując decyzję o zakupach, biorą pod uwagę fakt, czy w danym miejscu można zapłacić kartą. Jeśli nie ma takiej możliwości, wybierają inny sklep.- Istotny jest również fakt, że osoby płacące kartą kupują więcej - mówi Jacek Wnęk, pełnomocnik zarządu Kolportera Service ds. sprzedaży. - Jesteśmy jedną z pierwszych firm na rynku, która zaczęła oferować terminale uniwersalne umożliwiające płatność kartami dla punktów sprzedaży z branży FMCG (sklepy spożywcze, kioski, saloniki i inne). Obecnie współpracujemy z około 5 tysiącami klientów. W ciągu najbliższych dwóch lat zamierzamy tę liczbę podwoić.

Czym kierują się handlowcy, podejmując decyzję o zainstalowaniu w swoich punktach terminali Kolportera Service umożliwiających akceptację kart płatniczych? - Pierwszym i najważniejszym argumentem jest fakt, że coraz więcej osób po prostu chce płacić kartą za zakupy, bo to znacznie  wygodniejsze rozwiązanie niż noszenie portfela wypchanego gotówką. Dla handlowca ważne jest również ograniczenie ryzyka związanego z posiadaniem dużej ilości gotówki w kasie sklepu oraz kosztów z tym związanych (ubezpieczenia, opłaty za konwojowanie, koszty wpłat do banków) - przekonuje Jacek Wnęk. - Rozwiązania, jakie oferujemy klientom, umożliwiają funkcjonowanie usługi akceptacji kart płatniczych na tym samym terminalu co doładowania telefonów komórkowych, czy płatności za rachunki. To umożliwia kompleksową obsługę konsumentów i stanowi magnes przyciągający ich do punktów handlowych oferujących takie usługi.

W ciągu ostatniego roku liczba punktów handlowych posiadających w Polsce terminale z akceptacją kart płatniczych wzrosła ze 150 tysięcy (w I kwartale 2009) do 180 tysięcy (w I kwartale 2010). Liczba transakcji dokonywanych średnio przez jednego klienta przy użyciu karty zwiększyła się w ostatnich pięciu latach czterokrotnie.