Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Ostatnia mila może stanowić nawet jedną trzecią całkowitego kosztu przesyłki



MK - 12 kwietnia 2021 09:02


Kupujący chcą szybszych oraz tańszych dostaw. Dlatego można spodziewać się jeszcze większej kontroli nad realizacją usługi w zakresie dokładnego terminu dostarczenia przesyłki, by wyeliminować komplikacje związane z przekazywaniem produktów - mówi Łukasz Łukasiewicz, Operations Manager w SwipBox Polska.

Dostawa na swoim końcowym etapie może stanowić nawet jedną trzecią całkowitego kosztu przesyłki. Wygoda odbiorcy w zakresie jej realizacji jest z kolei najważniejszym czynnikiem kształtującym wizerunek e-sklepu oraz samego dostawcy.

- Komfort użytkownika w obszarze czasu i miejsca odbioru przesyłki nie jest wartością dodaną, ale wraz z dynamicznym rozwojem sektora e-commerce stał się powszechnym standardem. Konsumenci oczekują szybkiej dostawy, realizacji zamówienia w możliwie najkrótszym terminie, a także bezdotykowego odbioru w drodze z pracy czy do sklepu - wyjaśnia Łukasz Łukasiewicz.

Komfort i bezpieczeństwo

Konsument nowej generacji oczekuje partnerstwa. Chce również śledzić swoją paczkę i aktualizować zamówienie w czasie rzeczywistym. Przejrzysty dialog pozwoli operatorowi zminimalizować ryzyko frustracji, a także budować pozytywną atmosferę wokół swojej marki.

- W obszarze zainteresowania kupujących znajdują się szybsze oraz tańsze dostawy na newralgicznym odcinku. Można spodziewać się jeszcze większej kontroli nad realizacją usługi w zakresie preferowanego, dokładnego terminu dostarczenia przesyłki między innymi w celu eliminacji komplikacji związanych z przekazywaniem produktów. Taka elastyczność wymaga natomiast maksymalizacji wysiłków po stronie dostawców. Nowe zadania dla operatorów wiążą się z większymi kosztami również w kontekście wynagrodzenia kurierów - dodaje przedstawiciel SwipBox Polska.