Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Burgerem w pandemię? McDonald's ze świetnymi wynikami



MW, dlahandlu.pl - 4 maja 2021 13:08


McDonald's przekracza oczekiwania dobrym finansowo pierwszym kwartałem. Ożywienie widoczne jest zwłaszcza na rynku amerykańskim, gdzie wyniki są nawet lepsze niż przed pandemią.

Konsumenci szukają w hamburgerach ukojenia w czasie pandemii? Jak pokazują kwartalne dane McDonald's, sieć fast foodów odnotowała wzrost sprzedaży o 9% do 5,12 miliarda dolarów - to więcej niż oczekiwali analitycy (5,03 miliarda dolarów). Wzrost sprzedaży porównywalnej (LfL) o 7,5% dorównuje wzrostowi z 2019 r.

Wszystko dzięki Stanom Zjednoczonym, gdzie sprzedaż wzrosła aż o 13,6%. Za granicą wyniki były różne: sieć cierpiała z powodu blokad w krajach takich jak Francja i Niemcy, podczas gdy Kanada, Wielka Brytania i Australia odnotowały wzrost. Na rynkach rozwijających się sprzedaż wzrosła o 6,4%, głównie dzięki wzrostowi w Chinach i Japonii. Rok temu sprzedaż tam spadła o 5,3%.

Zysk netto, wynoszący 1,54 mld dolarów, był również wyższy niż 1,11 mld rok wcześniej. Dlatego McDonald's natychmiast podnosi swoje prognozy na cały rok. Zamiast wzrostu sprzedaży o około 10% firma przewiduje, że wzrost będzie teraz bliższy 15%. Fastfoodowa sieć chce skupić się na marketingu, digitalizacji, dostawie i „drive-thru”.