Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Jakie sklepy wybieramy, planując remont?



EK - 5 maja 2021 09:47


Z badania Payback wynika, że najwięcej badanych (29%) zmieściło się z kwotą remontu w przedziale 1000-5000 zł. Co piąty (19%) przeznaczył na ten cel między 5 a 10 tys. zł, a 16% – między 10 a 20 tys. zł. 13% wydało kwotę do tysiąca zł. Na najkosztowniejsze remonty, takie powyżej 30 tys. zł., zdecydowało się 14% ankietowanych.

W przypadku planowanych remontów 24% badanych zakłada budżet w wysokości między 10 a 20 tys. zł. 22% respondentów planuje wydać kwotę z przedziału 5-10 tys. zł, a prawie tyle samo (21%) między 1 a 5 tys. zł. 14% ankietowanych zamierza przeprowadzić remont o wartości powyżej 30 tys. zł. Na drugim biegunie znajdziemy osoby, które planują szybkie i tanie odnawianie za mniej niż tysiąc zł (12%).

Gdzie zaopatrujemy się w materiały do remontu?

Zdecydowanie najczęstszym miejscem są markety budowlane: wybiera je 70% ankietowanych. Małe sklepy branżowe jako swój pierwszy wybór wskazało 15% badanych, a 8% używa do tego celu internetu. W kwestii zakupów artykułów remontowo-wykończeniowych na pierwszym miejscu stoją wygoda i różnorodna oferta materiałów – najlepiej, gdy są one dostępne w jednym miejscu.

Podczas kupna artykułów do remontu najważniejsze okazują się jakość i wydajność wybieranych produktów bądź materiałów – w ten sposób odpowiedziało aż 71% badanych. 18% kieruje się przede wszystkim ceną, a tylko 4% ankietowanych wybiera produkty ze względu na markę czy producenta.
Wirtualne inspiracje i tradycyjne zakupy

Pomimo ciągłego wzrostu zainteresowania zakupami online, artykuły wyposażenia wnętrz i dodatki do domu wciąż wolimy kupować stacjonarnie (71%). W porównaniu do zakupów budowlano-remontowych, w dziedzinie aranżacji większy jest jednak odsetek osób, które w odpowiednie artykuły zaopatrują się przez internet. Robi tak bowiem 29% badanych, korzystając m.in. ze sklepów online lub portali ogłoszeniowych.

Gdzie poszukujemy wnętrzarskich inspiracji?

Najczęściej w internecie (specjalistyczne portale i blogi wskazało 39% respondentów), ale też w sklepach i gazetkach reklamowych z artykułami wyposażenia wnętrz (36%). Niemal równie popularne są media społecznościowe, które zaznaczył co trzeci ankietowany. 30% badanych szuka aranżacyjnych sugestii w programach telewizyjnych poruszających tę tematykę, a 25% podpatruje rozwiązania zastosowane w domach swoich bliskich i znajomych.

Prawie 1/3 ankietowanych twierdzi przy tym, że posiada wypracowany, niezależny od przemijających mód gust wnętrzarski. 16% osób przyznało też, że lubi trzymać rękę na pulsie aktualnych trendów. Najwięcej respondentów (52%) szuka jednak kompromisów, podążając za nowinkami tylko wtedy, gdy naprawdę przypadną im do gustu.