Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Dino buduje dwa centra logistyczne, na inwestycje wydaje 367 mln zł



MK - 7 maja 2021 09:05


W pierwszym kwartale 2021 r. Dino przeznaczyło na inwestycje 367 mln zł. Przychody spółki to 2,76 mld zł a zysk netto 144,83 mln zł.

Dino Polska kontynuuje szybki rozwój sieci, otwierając nowe sklepy i wyszukując kolejne lokalizacje pod dalszą ekspansję. Na koniec I kwartału 2021 r. spółka miała w całej Polsce 1532 sklepy, co oznacza wzrost o 24,1% w ujęciu rok do roku. W ostatnich trzech latach liczba sklepów sieci Dino wzrosła blisko dwukrotnie.

– Nasz dynamiczny rozwój jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby konsumentów, którzy chcą robić codzienne zakupy spożywcze w pobliżu miejsc zamieszkania. Oprócz dogodnie usytuowanych sklepów dajemy im także stały dostęp do świeżych produktów w bardzo atrakcyjnych cenach, które dowozimy do naszych marketów codziennie rano – mówi Izabela Biadała, Członek Zarządu Dino Polska S.A.

Niedawno zakończona została budowa centrum dystrybucyjnego w Sieroniowicach na południu Polski, a otwarcie jest planowane na maj bieżącego roku. Budowa drugiego centrum, w Sierpcu w centralnej Polsce, zbliża się do końca i będzie ono otwarte w drugiej połowie roku. Docelowo na terenie każdego z obiektów zatrudnienie znajdzie około 500 osób oraz dodatkowo, przy pracach związanych z transportem, ok. 180 osób. Oba obiekty razem zapewnią obsługę kolejnych 700-800 sklepów Dino.  

– Mamy ambitne plany dotyczące dalszego rozwoju naszej sieci. W 2020 r. otworzyliśmy rekordową liczbę 255 marketów. W tym roku zamierzamy ją istotnie zwiększyć. Będziemy dzięki temu nie tylko bliżej naszych klientów, ale także, za sprawą rosnącej skali działalności w różnych regionach kraju, staniemy się atrakcyjniejszym partnerem dla mniejszych, regionalnych producentów żywności. Bliska współpraca z nimi od zawsze była podstawą budowania oferty produktowej marketów Dino. W tym roku, wraz z otwarciem dwóch centrów dystrybucyjnych, będziemy w stanie zaoferować takim producentom wiele nowych możliwości wzrostu – mówi Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska S.A.

Dynamiczny rozwój działalności wymaga od Dino Polska ponoszenia istotnych nakładów inwestycyjnych. W pierwszym kwartale 2021 r. były one rekordowe w historii spółki i wyniosły 367 mln zł. Pozwoliło to stworzyć 1125 nowych miejsc pracy, a całkowite zatrudnienie w Grupie Dino na koniec marca 2021 r. wzrosło do blisko 27 tys. osób.

– Cieszymy się, że konsekwentnie udaje nam się realizować przyjętą strategię. Otwarciom nowych marketów Dino towarzyszy duże zainteresowanie, co odbieramy, jako zaufanie do naszej marki. Świadczy o tym również szybko rosnący wskaźnik sprzedaży w LfL, czyli w istniejących sklepach. W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku wyniósł on 7% – dodaje Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska S.A.

Wzrost sprzedaży w ujęciu LfL w połączeniu ze wzrostem liczby sklepów Dino skutkował w I kw. 2021 r. łącznym wzrostem przychodów Dino Polska o 24,3% r/r do 2,76 mld zł. Wynik EBITDA wzrósł o 27,7% do 243 mln zł.