Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Serwisy e-commerce tracą miliony dolarów przez zbyt wolne ładowanie strony



MW, dlahandlu.pl - 7 maja 2021 12:25


Według analityków Kissmetrics, największe serwisy e-commerce mogą rocznie tracić nawet 2,5 mln dolarów tylko dlatego, że ich strona załaduje się choć odrobinę za wolno. Z najnowszego badania wynika, że internauci nudzą się czekaniem już w okolicach trzeciej sekundy.

Serwis analityczny Kissmetrics nie pozostawia złudzeń. Czas ładowania strony odgrywa ogromną rolę dla większości użytkowników stron internetowych. Jakość wykonania strony, jej styl, treść czy dodatkowe funkcje – to wszystko ma znaczenie, ale gdy witryna ładuje się za wolno, to użytkownik  znudzi się czekaniem i przejdzie na konkurencyjny portal.

Według Kissmetrics, blisko połowa internautów chce, żeby strona uruchamiała się poniżej dwóch sekund, a 40% ludzi opuszcza witrynę, jeśli ta ładuje się dłużej niż trzy sekundy. Dane opracowane przez analityków serwisu wskazują też, że aż 73% użytkowników internetu mobilnego natknęło się na wolno “odpalającą się” stronę. Połowa internautów musiała zmierzyć się z awarią serwisu, a 38% próbowało odwiedzić niedostępną w danej chwili witrynę. 

Według Kissmetrics straty mogą być ogromne, bo zaledwie jednosekundowe opóźnienie w załadowaniu strony w przypadku e-commerce może skutkować spadkiem konwersji o 7%. W wypadku, gdy serwis zarabia 100 tys. dolarów dziennie, to takie – z pozoru trudno dostrzegalne – jednosekundowe opóźnienie, może narazić firmę na stratę 2,5 miliona dolarów rocznie, wynikającą z niedoszłej sprzedaży.