Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Producent worków Stella rośnie dzięki platformie Amazon



PB - 12 maja 2021 11:51


Wartość kategorii worków na śmieci w 2021 roku jest szacowana odpowiednio na 23,5 mln euro (107,45 mln zł) na rynku brytyjskim i 10,3 mln euro (47,09 mln zł) na rynku niemieckim.

Stella Pack oferuje m.in. worki ekologiczne, antybakteryjne czy zapachowe, zgodnie z aktualnymi trendami zakupowymi wśród brytyjskich i niemieckich konsumentów.

- Dwa trendy coraz mocniej kształtują strategię polskich producentów: gwałtowny rozwój polskiego e-eksportu oraz przyrastająca w dwucyfrowym tempie wartość sprzedaży na europejskim Amazonie. To ogromny potencjał dla przedsiębiorców myślących o ekspansji zagranicznej - mówi Urszula Nowicka, partner w EUBRAND Partners, firmie doradczej zajmującej się obsługą polskich firm na Amazon.

Urszula Nowicka zaznacza, że dla kupującego z Wielkiej Brytanii czy Niemiec, czyli konsumenta z zasobniejszym portfelem, cena jest brana pod uwagę, ale jest nie najważniejsza.

Sebastian Iskra, dyrektor ds. Rynku Nowoczesnego Stella Pack ocenia, iż eksport online ro dla spółki szansa, aby zbudować świadomość marki Stella w Europie. - Przez platformę Amazon docieramy obecnie do klientów w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Po okresie testowym na tych dwóch rynkach, w 2021 roku planujemy dalszy rozwój naszej oferty i uruchomienie sprzedaży już w całej Europie – mówi.

- W opracowaniu strategii wejścia w kanał eksportu w modelu e-commerce, najważniejsze jest wcześniejsze zebranie kluczowych danych, analiza kategorii, marek konkurencyjnych i prześledzenie sezonowości. Niezbędne jest, aby przyjrzeć się konkurentom i ich portfolio produktowemu, prześledzić panujące trendy i dopasować asortyment do potencjalnych klientów. Kluczowe jest, aby od początku budować wizerunek marki. To główne elementy, które dają szansę polskim producentom, w tym mniejszym firmom, skutecznego konkurowania o miejsce w koszyku zakupowym europejskiego konsumenta – stwierdza Jakub Milewski, partner w EUBRAND.