Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Selgros: 2,2 mln zarejestrowanych klientów i 51 mln zł zysku



MK - 12 maja 2021 12:41


Spółka Transgourmet Polska, która prowadzi w Polsce sieć hal Selgros, uzyskała w ubiegłym roku przychody ze sprzedaży w wysokości 3.437,4 mln zł i wykazała zysk brutto w wysokości 51,2 mln zł. Sieć ma 2.246.391 zarejestrowanych klientów.

26 marca 2020 roku w Siedlcach został otwarty nowy market Selgros cash & carry o mniejszym formacie i mniejszej powierzchni sprzedaży tj. około 6000 m2. W nowej hali zastosowano szereg rozwiązań zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju jak: energooszczędne oświetlenie LED, system odzysku energii cieplnej z instalacji chłodniczej wykorzystywanej potem do ogrzewania budynku oraz przygotowywania ciepłej wody. W hali tej znajduje się również piekarnia wypiekająca chleb na miejscu według własnych receptur, lada obsługowa z artykułami świeżymi, szafa do sprzedaży wołowiny dojrzewającej na sucho (dry aged beef), restauracja Brasserie, elektroniczne etykiety cenowe a na parkingu - stacja do ładowania samochodów elektrycznych.

25-proc. spadek sprzedaży do horeca

- Wybuch pandemii koronawirusa na początku roku sprawozdawczego spowodował częściowe zamknięcie gospodarki (lockdown) i ograniczenia, które dotknęły również handel. Zamknięcie hoteli i restauracji spowodowało zmniejszenie sprzedaży dla klientów z dowozem w kanale food service i dla klientów w kanale cash & carry z obszaru Horeca o około 25 %. Jednak zakupy na zapas przez klientów w kanale cash & carry zrekompensowały utratę obrotów z klientami Horeca. Nasi klienci prowadzący sklepy spożywcze dobrze sobie poradzili w czasie utrudnień związanych z pandemią a klienci detaliczni (końcowi) znacznie zwiększyli zakupy w naszych halach sprzedaży - podaje spółka.

Inwestycje w mniejsze formaty

W roku 2020 firma kontynuowała prace ukierunkowane na zapewnienie ekspansji stacjonarnego handlu spółki i inwestowała w zakupy działek przeznaczonych pod zabudowę marketów o mniejszym formacie. Zgodnie z przyjętą strategią w roku 2021 planowane jest rozpoczęcie budowy marketu o mniejszym formacie w Słupsku. Finansowanie działalności operacyjnej i inwestycyjnej w roku sprawozdawczym odbywało się z bieżących przepływów środków pieniężnych oraz z kredytu bankowego w rachunku bieżącym, a także z dodatkowych transz pożyczki w wysokości 100,0 mln zł otrzymanej z Transgourmet Holding AG. Spółka ze środków własnych wypłaciła dywidendę dla udziałowca w wysokości 40 mln PLN i spłaciła kredyt hipoteczny w wysokości 21,3 mln EUR co skutkowało zrealizowaniem ujemnych różnic kursowych na kwotę 19,4 mln PLN i obniżeniem wyniku finansowego netto.

W roku 2020 spółka posiadała 2.246.391 zarejestrowanych klientów ( 1.968.526 zarejestrowanych klientów w 2019 r.)

Spółka osiągnęła w roku obrotowym 2020 przychód ze sprzedaży towarów w wysokości 3.437,4 mln zł (bez VAT) i wykazała zysk brutto w wysokości 51,2 mln zł.
Rok wcześniej przychody ze sprzedaży to 3.330,4 mln zł, a zysk brutto 63,3 mln zł.

Inwestycje w technologię

Spółka podaje, że rok 2020 to czas intensywnej migracji systemów IT do wspólnej dla grupy TG CEE domeny co przyniosło korzyści polegające na ograniczeniu kosztów, uproszczeniu zarządzania oraz znacznie podniosło bezpieczeństwo informatyczne spółki. Wdrożono m.in. system sprzedaży click & collect oraz zautomatyzowano szereg procesów związanych np. z obiegiem dokumentów księgowych.
W aplikacji mobilnej Selgros dodana została funkcjonalność „zamów i odbierz” (click&collect) – aktywna w dwunastu halach. W aplikacji dostępnych jest około 8 000 artykułów z działu food – wskazanych przez kupców. W spółce został również wdrożony system komunikacji cyfrowej  z pracownikami (interaktywne tablice informacyjne) oraz klientami w oparciu o technologię digital signage.