Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Arena.pl jeszcze w tym roku przeniesie się na główny parkiet



MW, dlahandlu.pl - 14 maja 2021 12:37


Arena.pl S.A., właściciel platformy zakupowej arena.pl, dzięki realizacji nowej strategii podniosła główne wskaźniki rozwoju serwisu w I kwartale br. Sumaryczna wartość zawartych transakcji wzrosła o 113 proc. rdr., natomiast przychody z tytułu prowizji są o 120 proc. większe. Jeszcze w tym roku spółka zamierza przenieść notowania z NewConnect na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Ostatnie miesiące zaowocowały kilkoma strategicznymi partnerstwami, w tym między innymi, z firmą Brutto. W jej ramach, sprzedawcy zarejestrowani na platformie arena.pl, uzyskają dostęp do usług finansowych za pośrednictwem serwisu brutto.pl. Przeprowadzona została także kampania we współpracy z bankiem PKO BP.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników, które udało nam się osiągnąć w pierwszym kwartale. Zdecydowanie odzwierciedlają one nakłady, jakie ponieśliśmy w związku z rozwojem. Rozbudowaliśmy nasz dział programistów, wzmocniliśmy zasoby działu obsługi klienta oraz sprzedaży. W efekcie liczba sesji wzrosła o 20 proc., dokonano też o 23 proc. więcej transakcji niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Średnia wartość koszyka w pierwszym kwartale 2021 podniosła się o aż 73 proc. Zdajemy sobie sprawę z tego, że lockdown i pandemia mają wpływ na wyniki sprzedaży, choć wierzymy, że Polacy przyzwyczaili się już do robienia zakupów w Internecie  – mówi Maria Bogajewska, prezes arena.pl.

W ostatnich tygodniach Arena.pl S.A. objęła akcje Ekipa Holding i zapowiedziała rozpoczęcie rozmów dotyczących możliwej współpracy pomiędzy spółkami. Zarząd nie wyklucza nawiązania kolejnych partnerstw strategicznych w nadchodzących miesiącach.

- Nasze plany na najbliższe miesiące zakładają przede wszystkim zaprezentowanie kupującym całkowicie odświeżonej ścieżki zakupowej, w tym nowych metod płatności czy dostaw. Cały czas wdrażamy także odświeżoną strategię marketingową, ze szczególnym naciskiem na social media. Efektywne działania w tym zakresie pozwalają nam reinwestować środki i stopniowo zwiększać budżet w tym segmencie. Poza tym mocny nacisk położymy na kooperację z innymi podmiotami – dodaje Bartosz Berliński, wiceprezes ds. marketingu arena.pl.