Wydruk strony Dla Handlu - www.dlahandlu.pl

Merlin Group z dużym spadkiem sprzedaży. Spółka postawi na influencerów



MW, dlahandlu.pl - 17 maja 2021 10:55


W I kwartale br. Merlin Group zanotowała spadek przychodów ze sprzedaży o 39,6 proc. do 5,14 mln zł. Strata netto zmalała z 3,95 do 2,09 mln zł.

W pierwszym kwartale 2021 roku Grupa zakończyła działania polegające na optymalizacji procesów oraz kosztów. Koszty najmu powierzchni biurowej zostały ograniczone o ponad 50 proc., podobnie jak koszty związane z magazynem. Procesy logistyczne zostały zweryfikowane i usprawnione pozwalając spółce przy mniejszych kosztach obsłużyć tą samą lub nawet większą ilość zamówień.

W marcu br. Merlin Group skutecznie wdrożyła innowacyjny system AI Smart Search, oparty na sztucznej inteligencji wyszukiwarka produktów w sklepie merlin.pl. W dalszej perspektywie zarząd spółki planuje wdrożenie tego rozwiązania w kolejnych sklepach należących do Grupy Kapitałowej. Dzięki temu spółka po wdrożeniu nowego rozwiązania obserwuje wzrost konwersji sprzedaży, tym samym koszt pozyskiwanego ruchu klientów jest mniejszy - podano w raporcie.

W styczniu rozpoczęto szereg długofalowych działań związanych ze działaniami SEO. Efekty wdrożonego planu pracy nad SEO widoczne będą w długim okresie i powinny przyczynić się do zwiększenia efektywności sprzedaży. W minionym kwartale Merlin rozpoczął długofalowy proces inwestycji w marketing oparty na influencerach. W strategii spółki ten rodzaj aktywności marketingowej będzie niezwykle ważnym elementem. Kolejnymi działaniami planowanymi przez w nadchodzących kwartałach jest redesin sklepów należących do Grupy z uwzględnieniem najnowszych trendów w sprzedaży internetowej. Kluczowym celem będzie poprawienie doświadczeń zakupowych konsumentów zwłaszcza na urządzeniach mobilnych (urządzenia typu smartphone). Ważnym elementem rozwoju Grupy będzie w nadchodzących kwartałach rozwój asortymentu produktów sprzedawanych w sklepie mestro.pl oraz smarkacz.pl.